Článek
„Během předběžného ohledání nebyly na tělech zabitých odhaleny stopy po výbuchu,“ řekl agentuře nejmenovaný lékařský zdroj. Informaci potvrdil také zdroj blízký vyšetřování na egyptské straně. Uvedl, že těla nevykazovala „známky vnějšího vlivu“.
Prvotní zjištění expertů tak oslabují hypotézu o tom, že se airbus A321 s 224 lidmi na palubě zřítil po výbuchu bomby na palubě či po zásahu raketou vypálenou islamisty. Americký satelit podle televize CBS u airbusu zaznamenal tepelnou stopu, ale podle šéfa tajných služeb Jamese Clappera není příliš pravděpodobné, že byl stroj sestřelen. [celá zpráva]
Hypotézu o náloži na palubě podle několika odborníků podporuje to, že některé trosky letounu byly vyhnuty vnějším směrem. [celá zpráva]
Tepelná stopa, kterou údajně zaregistroval satelit, ale mohla pocházet třeba z hořícího motoru. Letecká společnost Kogalymavia sice záhy po nehodě vyloučila chybu pilota i mechanickou závadu, avšak později zástupci ruského letectví upozornili na to, že jakékoli závěry jsou předčasné.
Černá skříňka v pilotní kabině zachytila zvuky, které nejsou při letu běžné. Záznam naznačil, že posádka ani nemusela stačit na dění reagovat a vyslat nouzový signál. [celá zpráva]
Ocasní část ležela o pět kilometrů dál
Podle televize CNN se mohla odlomit dříve opravovaná ocasní část letounu. Naznačuje to tvrzení stanice Rossija 24, že se zadní část našla zhruba pět kilometrů od zbytku vraku. „Pro mě to vypovídá o tom, že se ocasní část odlomila dříve, než nastala exploze a letadlo zachvátil požár,“ řekla CNN letecká analytička Mary Schiavová.
Ocasní část zříceného stroje byla opravovaná po jejím nárazu o ranvej v Káhiře v roce 2001. Tehdy ještě se strojem podle databáze Aviation Safety Network létal libanonský dopravce Middle East Airlines.
Stroj se zřítil v sobotu při letu z Šarm aš-Šajchu do Petrohradu. Nehodu nikdo nepřežil. Ruské úřady zatím identifikovaly těla 33 obětí. Rusko, odkud pochází naprostá většina mrtvých, rozšířilo na 40 kilometrů čtverečních zónu, v níž se pátrá po dalších pozůstatcích těl, osobních věcech obětí a zbytcích letadla.