Článek
Záznamy podle zdrojů ukázaly na „silnou explozi, simultánní selhání obou motorů, požár a poškození části trupu, když bylo letadlo ještě ve vzduchu“.
Televize CBS už ve středu uvedla, že americký satelit u ruského airbusu zaznamenal tepelnou stopu, přičemž šéf tajných služeb USA spíše vylučoval eventualitu, že stroj sestřelili teroristé. Prvotní zkoumání ruských forenzních expertů navíc neprokázala stopy po výbušnině na tělech obětí, takže se nepotvrdila ani hypotéza o bombě na palubě. [celá zpráva]
Půl minuty před pádem zpomalení
Podle serveru FlightRadar24, který monitoruje mezinárodní lety tím, že také shromažďuje záznamy vysílané transpondéry letadel, ruský Airbus A321 nad Sinajským poloostrovem ve výšce 9500 metrů náhle zpomalil, než se o 26 sekund později zřítil rychlostí 480 kilometrů za hodinu k zemi. Podle britského deníku The Independent data významně naznačují, že se letadlo před pádem “otřásalo“ a rozlomilo se.
Zástupce FlightRadar24 Ian Petchenik k tomu agentuře Bloomberg řekl: „Vidíme změnu v datech, ale o příčinách té změny informace nemáme.“
Nehodu, která se udála v sobotu, nikdo z 224 lidí na palubě nepřežil.
Posádky se modlily, aby ten stroj nedostaly
Podle jedné z letušek společnosti Kogalymavia, která letadlo provozovala, posádky věděly o špatném technickém stavu havarovaného stroje a údajně si pokaždé potajmu přály, aby neletěly právě s tímto airbusem.
„Ty potíže začaly před čtyřmi měsíci řadou závad různých součástí,“ uvedla pro list Moskovskij Komsomolec. Doplnila, že v létě se stroj musel vracet na moskevské letiště Domodědovo kvůli problémům s hydraulikou.