Článek
„Vyšetřovací tým dospěl na základě informací z černé skříňky k předběžnému závěru, že to byla chyba pilota,“ uvedl zdroj z týmu, ve kterém jsou libanonští, etiopští a francouzští experti.
Černé skříňky se podařilo v neděli vyzvednout libanonskému námořnictvu, když se podařilo najít odlomenou ocasní část stroje, kde byla i další těla obětí. [celá zpráva]
V pondělí byly odeslány k expertíze do Francie, uvedla AFP
Už den po havárii uvedl libanonský ministr obrany Elias Murr, že pilot neuposlechl příkazu věže a otočil stroj na opačnou stranu, než měl. Vletěl do silné bouřky. [celá zpráva]
Boeing 737-800 letící do Addis Abeby odstartoval z bejrútského mezinárodního letiště 25. ledna v 1:37 minut SEČ za prudké bouře a je už jisté, že pilot zvedl stroj příliš rychle a neuposlechl pokynů řídící věže, aby změnil směr. Před tím, než stroj zmizel z obrazovek radarů, letadlo provedlo prudký obrat a poté se jako planoucí koule zřítilo do moře.
Libanonský ministr zdravotnictví Muhammad Džavád Chalíf v úterý uvedl, že letadlo krátce po startu explodovalo za letu. Po pěti minutách letu stroj spadl necelých pět kilometrů od pobřeží jižně od Bejrútu do moře. Spekulovalo se, že stroj mohl zasáhnout blesk.
"Letadlo vybuchlo za letu a jeho trup, stejně jako těla osob na palubě, se rozptýlily do moře, na různá místa," řekl ministr novinářům na vysvětlenou, proč nebyla některá těla nalezena vcelku.