Článek
Davy poutníků, kterých se sjely do Mekky skoro tři milióny, zamířily ke třem stélám. Nejvyšší z nich se tyčí do výše 30 metrů, takže ji lze zasáhnout přinesenými oblázky i z větší vzdálenosti.
Rituál připomíná pokoušení proroka Ibráhíma (starozákonní Abrahám) Satanem. Ibráhím, který byl připraven na důkaz své víry v Boha obětovat vlastního syna, Satana třikrát zahnal kameny.
Až v poslední chvíli mu archanděl Gabriel řekl, aby na místo syna obětoval Bohu ovci. Poutníci oběť vykonají koupí zvířete, které je pak rituálně poraženo. Maso je často zmrazeno a postupně rozesíláno potřebným do muslimských zemí.
Poutníci proto poté, co hodí kameny na stély symbolizující Satana, koupí obětní zvíře, které se porazí. Poté se vracejí z údolí Míná ke svatyni Kaaba v Mekce, chodí kolem ní v kruzích a modlí se. Další dva dny pak tráví mezi pahorky u Mekky, po nichž podle víry muslimů chodila matka Ibráhímova syna Hagar, když, vypuzena se synem na poušť, hledala vodu. Na místě voda opravdu byla. Je to studna Zamzam, z níž se chce každý z poutníků na místě napít a jejíž vodu také mnozí odvážejí s sebou z Mekky domů.
Rituál kamenování byl v minulosti několikrát dějištěm tragédií. Ke stélám vede poměrně úzká cesta, na níž vznikaly zácpy a v nich umírali lidé. Saúdskoarabské úřady proto ke stélám nechaly vybudovat pětiúrovňový prostorný most, jímž může každou hodinu projít až 300 000 lidí. Letošní rituály se zatím obešly bez incidentů a nehod.