Hlavní obsah

Černé skříňky íránského tupolevu byly nalezeny značně poškozené

Novinky, ČTK, Alex Švamberk
Teherán
Aktualizováno

Z trosek havarovaného Tupolevu Tu-154M společnosti Caspian Airlines, na jehož palubě zahynulo ve středu 168 lidí, byly ve čtvrtek vyzvednuty černé skříňky. Jsou značně poškozené, uvedla agentura Reuters s odvoláním na íránské televize. Stroj měl zřejmě před pádem technické problémy, sdělilo íránské ministerstvo zdravotnictví.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Den po pádu iránského letadla byly nalezeny černé skříňkyVideo: Reuters

Článek

Poškození je značné, protože stroj při dopadu vybuchl. Podle některých údajů hořel ještě před pádem. Na jeho palubě zahynulo 153 cestujících a 15 členů posádky. [celá zpráva]

Většinu cestujících tvořili Íránci, letící z Teheránu do Jerevanu, ale bylo mezi nimi i šest Arménů a dva Gruzíni.

FOTO: Reuters TV

FOTO: Reuters TV

Podle tajemníka ministerstva dopravy Ahmada Madžída bude k identifikaci ostatků zapotřebí použít testů DNA. „Všechna mrtvá těla vyzvednutá v místě pádu byla předána do kanceláře soudního lékaře v Kazvínu a budou dnes převezena do Teheránu.“

Madžídí řekl, že pilot za středeční neštěstí zřejmě nenese odpovědnost, protože letadlo spadlo kvůli technickým problémům.

Foto: Reuters

Vyzvedávání části motoru havarované Tu-154M

Tupolev Tu-154

Tupolev Tu-154 je sovětský třímotorový dopravní letoun pro střední tratě pro 160 cestujících. V různých verzích jich bylo vyrobeno přes devět set.

Vyvíjen byl od začátku šedesátých let jako náhrada strojů Tu-104 a Iljušin Il-18. První prototyp s motory Kuzněcov NK-8 vzlétl v roce 1968.

Vyvíjen byl od začátku šedesátých let jako náhrada strojů Tu-104 a Iljušin Il-18. První prototyp s motory Kuzněcov NK-8 vzlétl v roce 1968.

Vyvíjen byl od začátku šedesátých let jako náhrada strojů Tu-104 a Iljušin Il-18. První prototyp s motory Kuzněcov NK-8 vzlétl v roce 1968. Sériová produkce začala v roce 1970. Od roku 1974 se vyráběla verze Tu-154A se silnějšími motory Kuzněcov NK-8-2, které ale měly vysokou spotřebu. Verze Tu-154B měla silnější konstrukci křídla, na němž se u předchozích verzí objevovaly praskliny. Nová křídla byla montována i na starší stroje.

Vyvíjen byl od začátku šedesátých let jako náhrada strojů Tu-104 a Iljušin Il-18. První prototyp s motory Kuzněcov NK-8 vzlétl v roce 1968. Sériová produkce začala v roce 1970. Od roku 1974 se vyráběla verze Tu-154A se silnějšími motory Kuzněcov NK-8-2, které ale měly vysokou spotřebu. Verze Tu-154B měla silnější konstrukci křídla, na němž se u předchozích verzí objevovaly praskliny. Nová křídla byla montována i na starší stroje.

Vyvíjen byl od začátku šedesátých let jako náhrada strojů Tu-104 a Iljušin Il-18. První prototyp s motory Kuzněcov NK-8 vzlétl v roce 1968. Sériová produkce začala v roce 1970. Od roku 1974 se vyráběla verze Tu-154A se silnějšími motory Kuzněcov NK-8-2, které ale měly vysokou spotřebu. Verze Tu-154B měla silnější konstrukci křídla, na němž se u předchozích verzí objevovaly praskliny. Nová křídla byla montována i na starší stroje. Výrazně modernizovaná a výkonnější  verze Tu-154M s úspornějšími motory Solovjev D-30 poprvé vzlétla v roce 1982. Zlepšena byla i aerodynamická koncepce stroje, což snížilo vysokou hlučnost. Stroj se vyráběl od roku 1984. Vyrobeno jich bylo přes 320 kusů.

Vyvíjen byl od začátku šedesátých let jako náhrada strojů Tu-104 a Iljušin Il-18. První prototyp s motory Kuzněcov NK-8 vzlétl v roce 1968. Sériová produkce začala v roce 1970. Od roku 1974 se vyráběla verze Tu-154A se silnějšími motory Kuzněcov NK-8-2, které ale měly vysokou spotřebu. Verze Tu-154B měla silnější konstrukci křídla, na němž se u předchozích verzí objevovaly praskliny. Nová křídla byla montována i na starší stroje. Výrazně modernizovaná a výkonnější  verze Tu-154M s úspornějšími motory Solovjev D-30 poprvé vzlétla v roce 1982. Zlepšena byla i aerodynamická koncepce stroje, což snížilo vysokou hlučnost. Stroj se vyráběl od roku 1984. Vyrobeno jich bylo přes 320 kusů.  

Letoun, který patřil k tažným koňům Aeroflotu, využívala celá řada společností, zejména v zemích východního bloku a postsovětských republikách. Nasadila je i ČSA. Používala je letecká služba Federálního ministerstva vnitra pro vládní lety a donedávna létaly poslední kusy u Armády České republiky.

Související témata:

Výběr článků

Načítám