Článek
Letečtí inženýři podle agentury už během počínajícího ročního testování širokotrupých dvoumotorových strojů nové generace 777X omezí hodiny náročných letových zkoušek a k testování více využijí počítačové modely simulující letové podmínky.
U menšího, ale rovněž širokotrupého NMA s dlouhým doletem, o němž se spekuluje, že půjde o Boeing 797, chtějí s pomocí techniky údajně obstarat například zkoušky ohebnosti křídel a odolnosti trupu.
Idea je prý v rané fázi, nicméně cílem firmy je dosáhnout co nejvyšší možné míry ověřování na základě simulačních analýz. Důvodem má být snaha snížit náklady. Mluvčí firmy to nechtěl příliš komentovat. Reuters ale řekl, že certifikační procesy jsou jednou z oblastí, na kterou se Boeing zaměřuje.
Možná změní označení letadla
Výrobce se s novou strategií pouští na tenký led v době, kdy kvůli bezpečnostním závadám a dvěma haváriím strojů 737 MAX, při nichž zahynulo 346 lidí, nesmějí stovky jeho letadel po celém světě do vzduchu, takže se ocitl pod drobnohledem regulačních úřadů, politiků i široké veřejnosti.
Boeing ovšem na nové letouny spěchá. Chtěl by je dodávat už napřesrok, protože o typ 737 MAX, který je v provozu pouhé dva roky, není zájem. To se ukázalo i na úvod aerosalonu na pařížském letišti Le Bourget. Evropský konkurent Airbus získal objednávky na nové stroje za 13 miliard dolarů, zatímco americký výrobce ani jedinou.
Teprve v úterý přišla podle stanice CNN pro donedávna komerčně nejúspěšnější boeing vzpruha, když skupina IAG, jinak vlastník British Airways či Iberie, projevila předběžně zájem o 200 kusů 737 MAX.
Ani tak není vyloučeno, že Boeing změní označení problémových letounů. „Jsme otevřeni všemu,“ řekl agentuře Bloomberg finanční ředitel firmy Greg Smith. Přejmenování ostatně Boeingu před časem doporučil i prezident USA Donald Trump. Kdy by mohly být dokončeny bezpečnostní úpravy a stroje mohly zase vzlétnout, však Smith nesdělil.