Článek
Značku Monster zažalovala rodina 14leté dívky z amerického Marylandu. Dívka se potýkala se srdeční chorobou a zemřela údajně poté, co během 24 hodin vypila dvě 700mililitrové plechovky s nápojem Monster. Značka však odmítá, že by její nápoje měly souvislost s dívčinou smrtí.
Podle žaloby rodičů Anais Fournierové utrpěla jejich dcera srdeční zástavu poté, co vypila plechovku nápoje Monster dva dny po sobě. Dívka byla lékaři uvedena do umělého spánku, nicméně o šest dní později, 23. prosince 2011, zemřela. Extrémně vysoké množství kofeinu v těle podle názoru žalobce způsobilo srdeční arytmii, která zkomplikovala dívčinu vadu srdeční chlopně. Ta podle deníku Telegraph souvisí s chorobou, která je známá jako Ehlersův-Danlosův syndrom, což je vzácné dědičné onemocnění pojivové tkáně.
Může přijít věkové omezení
Nicméně právě tento případ a zprávy o dalších možných souvisejících úmrtích mohou umocnit hlasy kritiků těchto nápojů, mezi které patří i dva američtí senátoři a newyorský státní návladní. Důvodem jejich zneklidnění je nejistota ohledně bezpečnosti těchto nápojů a nespokojenost se způsobem, jakým je na ně činěna reklama.
V pondělí informovala mluvčí amerického úřadu pro kontrolu potravin a léčiv Shelly Burgessová o tom, že úřad obdržel od roku 2009 do června roku 2012 celkem pět hlášení o úmrtích a jedno hlášení o infarktu, které mohou být spojeny s energetickým nápojem Monster.
"Nemyslím si, že se tu dostaneme k samotnému zákazu energetických nápojů. Otázkou je, zda budou mít nyní odpůrci více munice pro to, aby požadovali zvýšení určitých regulací, jako například věkové omezení či varování umístěné přímo na nápoji. Tato kauza však jednoznačně snižuje pravděpodobnost, že by značku Monster koupila Coca-Cola, jak se dříve spekulovalo," uvedl analytik společnosti Morningstar Thomas Mullarkey.
Energetické nápoje se těší stále větší oblibě
Energetické nápoje jsou v dnešní době spojované s aktivním stylem života a extrémními sporty, což je činí populárními zejména pro mladé lidi. Jde o nejrychleji rostoucí segment trhu s nealkoholickými nápoji v USA, když jejich prodej vydělal v loňském roce o 17 procent více než v roce 2010, v přepočtu zhruba 172 miliard korun.