Článek
„Klíčová investice umožní modernizaci výroby raketových motorů a paliv ve Spojených státech a vytvoří řadu pracovních míst pro techniky,“ řekla v pátek náměstkyně ministra obrany Kathleen Hicksová podle serveru Defense One.
Aerojet Rocketdyne je hlavní dodavatel raketových motorů na tuhá paliva pro společnosti Lockheed Martin a Raytheon. První je využívá k pohonu raket GMLRS a druhá pro pohon javelinů a stingerů. Firmě se nedaří plnit dodávky a loni označil ředitel Raytheonu Greg Hayes Aerojet za „slabý článek“ v dodavatelském řetězci.
Aerojet je také jediným výrobcem kompozitních i kovových plášťů raket GMLRS.
U stingerů, jejichž produkce se zvýší o padesát procent až v roce 2025 na šedesát kusů měsíčně, je však podle Hayese problémem i to, že Pentagon si tyto střely neobjednal už 18 let a mnohé komponenty se už nevyrábějí. Aby se zvýšila rychlost výroby, je nutné přepracovat duální naváděcí zařízení pracující v infračerveném i ultrafialovém spektru. Pentagon poskytl Ukrajině tisíce těchto raket a USA potřebují jejich zásoby doplnit.
Generální ředitelka společnosti Aerojet Rocketdyne Eileen Drakeová uvedla, že peníze spolu s vlastními investicemi se použijí při uplatňování nových technologií a vývoji pokročilých pohonných systémů. Aerojet má také dodat motory a řídící systémy pro další dodávku antiraket pro systém THAAD od firmy Lockheed Martin.
Aerojet pracuje na modernizaci svých továren a zavádění automatizace. Staví v Camdenu novou továrnu, kde by se měly vyrábět motory na tuhé pohonné hmoty, což by zvýšilo produkci a snížilo cenu. Firma si též najala továrnu v Huntsvillu, kde se vyrábějí inertní součásti motorů.