Článek
Experti citovaní agenturou AP považují za možnou příčinu nehody vysokou rychlost soupravy. Údaje zadní lokomotivy, která zůstala neporušená, ukázaly, že v místě s přikázanou rychlostí 30 mil (48 kilometrů) za hodinu se vlak pohyboval rychlostí 80 mil (129 kilometrů) za hodinu.[celá zpráva]
Vlak byl vybaven i automatickým brzdovým zařízením, jak to vyžaduje nově Kongres, ale to se teprve testovalo, uvedl list USA Today.
Zpomalení avizují znamení už tři kilometry před místem, kde se má snížit rychlost. V souvislosti s tím, že vlak jel dál rychle, se vyšetřuje, zda strojvedoucí nebyl znervózněn druhým průvodčím, který vedle něj seděl, aby se obeznámil s novou tratí. První se věnoval osmdesáti cestujícím, kteří jeli ve vlaku.
Nehoda, která se stala ve státě Washington u města DuPont asi 60 kilometrů jižně od Seattlu, si vyžádala nejméně tři oběti na životech. Mimo koleje se podle vyšetřovatelů po havárii ocitlo 13 železničních vagónů, několik jich spadlo z železničního mostu na silnici, kde zničily tři automobily.
Prohledání vagónů trvalo záchranářům hodiny, protože jeden byl nakloněn na 45 stupňů.
Mezi oběťmi jsou dva milovníci železnice, kteří hlasitě podporovali veřejnou dopravu a kolejovou zvlášť. Nechtěli si nechat ujít první jízdu na vylepšeném úseku trati, uvedl list Seattle Times.
Havárie se stala na úseku trati, který prošel modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih o deset minut. Projekt stál 180 miliónů dolarů (3,9 miliardy Kč), železniční provoz na trati zajišťovala společnost Amtrak. Nový úsek procházel testováním od ledna letošního roku.