Článek
Údaje v průzkumu z let 2001-2004 vycházejí z odpovědí 25 000 pilotů komerčních letů a více než 4000 soukromých letců na telefonické dotazy ohledně jejich nepříjemných zážitků ze vzduchu.
Z neúplné zprávy, která podle tiskové agentury AP může vést k určitému zkreslení výsledků, vyplývá, že patrně v nejméně 1266 případech se letadla dostala do vzdálenosti menší než 152 metrů. To už je v letecké dopravě obecně označováno za těsné minutí.
V nejméně 1312 případech museli piloti v kritické situaci strhnout letadlo o více než 90 metrů nahoru či dolů. Hlášeno je také 166 incidentů, kdy piloti přistávali na letišti, aniž je řídící věž dostatečně informovala o situaci na přistávací ploše. V 513 případech měli letci tvrdé přistání a v 4267 případech zkomplikoval let náraz ptáka do letounu.
Protože NASA nedodal podrobnosti o získaných údajích, není jasné, zda například více pilotů se nezmiňovalo o stejném případu. Leteckým expertům citovaným AP se totiž zdá uvedený počet kritických situací přehnaný, protože například údaje amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) hovoří o podstatně nižším počtu rizikových případů. FAA loni v říjnu navíc informoval, že počet leteckých nehod klesl ve Spojených státech za posledních deset let o dvě třetiny.