Článek
Právě kvůli chybnému vyhodnocení zachyceného předmětu se auto ženě nepokusilo vyhnout ani nebrzdilo, uvádí dále server. Na vině bylo prý to, že systém, který má rozpoznat, že nejde o skutečnou překážku, byl nastaven příliš riskantně.
The Information, jehož zprávu převzala mimo jiné agentura Reuters nebo server The Guardian, tvrdí, že vychází z dosud neveřejných závěrů vyšetřování samotného Uberu. Firma podle něj dospěla k závěru, že jde o nejpravděpodobnější příčinu neštěstí.
Sám Uber však od tragické nehody mlčí a až do zveřejnění finální zprávy amerického úřadu pro bezpečnost v přepravě nechce věc komentovat.
Testování zastaveno
Tragická nehoda se stala 18. března v deset hodin večer na předměstí Phoenixu v rychlosti 64 kilometrů za hodinu. Sražená devětačtyřicetiletá žena přecházela s kolem silnici mimo vyznačený přechod. [celá zpráva]
Řidič za volantem upraveného Volva XC90, který má podle předpisů i podle pokynů výrobce sledovat provoz a v případě nutnosti zasáhnout, také nereagoval. Pravděpodobně situaci na silnici nevěnoval pozornost.
Arizona v reakci na nehodu přerušila testování autonomních řídících systémů. Vyšetřování amerického úřadu pro bezpečnost v přepravě stále probíhá.