Článek
Tyrone Benton uvedl, že problém nebyl vyřešen. Namísto toho bylo vadné zařízení odstaveno a vlastník firmy se rozhodl spoléhat na jiné. Vlastníkem nebyla společnost BP, která plošinu provozovala, nýbrž firma Transocean. Podle té prošla záložní mechanika před nehodou úspěšně provozními testy.
Na plošině vybuchl metan poté, co selhalo zařízení, které má vrt v ohrožení automaticky uzavřít. Deepwater Horizon následně pohltily plameny a plošina se potopila. Při nehodě zemřelo 11 dělníků.
Zařízení na zastavení úniku (Blowout preventer) je vybaveno obřími noži, které mají hlavní trubku vrtu v případě poškození seříznout a zapečetit. U jedné z elektronických a hydraulických součástí, které jsou klíčové pro provoz tohoto zařízení, objevili únik kapaliny několik týdnů před nehodou.
Zařízení mělo více problémů
Benton řekl, že o úniku bylo informováno vedení. „Mají kontrolní místnost, kde mohou vadnou součást odpojit a zapnout druhou, aby nemuseli zastavit těžbu,“ řekl s tím, že jeho nadřízení o problému informovali BP i Transocean.
Doplnil, že neví, zda vadná součást byla před nehodou znovu zprovozněna, či nikoliv. Oprava by znamenala přerušení těžby. BP přitom za pronájem platila denně půl miliónu dolarů (zhruba deset miliónů korun).
Podle kritiků měly firmy poškozené zařízení opravit, aby snížila rizika nehody. „Zdá se, že BP přijala množství rozhodnutí z ekonomických důvodů, které zvýšil nebezpečí katastrofální nehody,“ řekl americký poslanec Henry Waxman, který vede vyšetřovací komisi Kongresu k havárii.
Kongres už dříve uvedl, že jistící zařízení na plošině mělo několik problémů, od designu přes úpravy až po vybitou baterii. Navíc nebylo dostatečně zabetonováno okolí vrtu tak, aby bylo zabráněno úniku nebezpečných plynů jako metan.