Článek
Podle FAA dispečer z newjerseyského letiště Tetterboro vedl v době srážky soukromý telefonický hovor se ženou. Mimo službu byl postaven i jeho nadřízený, neboť nezasáhl.
Dispečer dal jednomotorovému piperu povolení ke stratu a zavolal ženě. Během hovoru předal pipera kontrolní věži na letišti Newark, která monitoruje letový provoz nad Hudsonem v nízkých výškách. V hovoru pokračoval i během srážky. Dispečeři přitom, musejí nepřetržitě sledovat dění ve vzduchu a proto mají každé dvě hodiny patnáctiminutovou pauzu.
Newarkská věž stroj přejala, ale nepokusila se držet letadlo a vrtulník dost daleko od sebe.
Otázkou však je, zda by pilot vrtulníku reagoval. Podle amerického Úřadu pro bezpečnost dopravy se pilota vrtulníku snažil jiný pilot varovat, že má za ocasem letadlo piper. Pilot havarovaného vrtulníku však na výstrahu nereagoval. [celá zpráva]
