Článek
„Na 28 tisíc členů palubní posádky pracujících pro American Airlines odmítá vstoupit na paluby letadel, která mohou být nebezpečná. Vyzýváme k nastavení nejvyšších možných bezpečnostních standardů, které předejdou další tragédii,“ cituje Reuters z dopisu datovaného k 30. říjnu letošního roku.
Stroje nesmějí na světová nebe od března, kdy jim byly zakázány další lety po dvou haváriích. Důvodem byly dvě nehody během pěti měsíců, které si vyžádaly 346 mrtvých. Do té doby přitom šlo o nejprodávanější model Boeingu. Vyřazení tohoto typu letadel z provozu udělalo velké starosti aerolinkám především během turistické sezony. [celá zpráva]
Do vzduchu ještě do Silvestra?
Pokud půjde vše hladce, mohly by se Boeingy 737 MAX podle agentury Reuters vrátit na světové nebe na konci tohoto roku nebo během prvního čtvrtletí toho příštího.
Boeingy 737 MAX by mohly vzlétnout příští rok
Zmiňovaný dopis, který navíc odbory odeslaly poté, co výkonný ředitel Boeingu Muilenburg přečkal dvoudenní grilování v americkém Kongresu, by však mohl proces pozdržet. Společnost Boeing agentuře Reuters potvrdila, že dopis odborů American Airlines obdržela, a uvedla, že chystá odpověď.
Letecká společnost American Airlines disponuje čtyřiadvaceti letouny Boeing 737 MAX a je tedy jejich druhým největším provozovatelem ve Spojených státech.
Boeing 737 MAX letecké společnosti Ethiopian Airlines spadl letos v březnu šest minut po startu z letiště zhruba 60 kilometrů od etiopské metropole Addis Abeba. Při nehodě zemřelo všech 157 lidí na palubě. Oběťmi byli lidé z 35 zemí, včetně čtyř Slováků.
Etiopský boeing opakovaně posílal k zemi sporný automatický systém
Stejný stroj měl nehodu už loni v říjnu, kdy se letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 189 lidmi na palubě zřítilo po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil. [celá zpráva]
Boeing podle stížnosti šetřil a odmítl bezpečnostní vylepšení u 737 MAX
Stroje Boeing 737 MAX postihly mimo jiné komplikace se systémem automatického vyrovnávání letu MCAS. Ten má zabránit tomu, aby stroj příliš prudce stoupal, což může vést ke ztrátě vztlaku.
Systém u letounů zasahoval poté, co dostával špatné informace ze senzorů, a opakovaně skláněl letadlo k zemi. Piloti se marně snažili dostat letadlo pod kontrolu.