Hlavní obsah

Podnikavci v USA si chtějí zaregistrovat heslo Je Suis Charlie

New York

Jistá americká společnost se pokouší zaregistrovat si vlastnictví ikonického hesla Je Suis Charlie (Jsem Charlie), které vzniklo jako projev soucitu po krvavém teroristickém útoku na pařížskou redakci satirického magazínu Charlie Hebdo. Informovala o tom agentura AP.

Foto: Yves Herman, Reuters

Nové vydání týdeníku Charlie Hebdo v trafice v Bruselu

Článek

Registrační návrh u patentního úřadu podala společnost Latin American Trading Group, která sídlí na Floridě. Z žádosti vyplývá, že chce slovní spojení prohlásit za svou obchodní značku a frázi poté využívat pro své produkty.

Registraci firma, která zatím záležitost nekomentovala, vyplnila 16. ledna, tedy devět dní poté, co dva islamisté v redakci Charlie Hebdo postříleli 12 lidí.

Podle právníka Davida Friedlanda, který se zabývá problematikou ochranných známek, je pravděpodobné, že patentní úřad firmě nevyhoví, neboť společnost není tvůrcem hesla. Friedland v této souvislosti poznamenal, že lidé z neznalosti práva často utrácejí zbytečně stovky dolarů, když žádají registrace populárních frází.

Příkladem je spojení Boston Strong, které reagovalo na bombové útoky během bostonského maratonu v dubnu 2013.

Související témata:

Související články

Francie v tichosti pohřbívá atentátníky

Jeden z atentátníků na redakci francouzského týdeníku Charlie Hebdo Saïd Kouachi byl podle listu Le Parisien pohřben v tichosti v pátek v Remeši. Pohřbu byla...

Charlie Hebdo vyjde v sedmimiliónovém nákladu

Francouzský satirický týdeník Charlie Hebdo vyjde nakonec v sedmimiliónovém nákladu. Původně se počítalo s pěti milióny výtisků, zájem je ale příliš velký....

Výběr článků

Načítám