Článek
Uvolněný krycí panel na přechodu mezi trupem a křídlem zjistil v Bostonu technik při prohlídce stroje. Ukázalo se, že chybí třicet šroubů. Airbus přitom krátce předtím prodělal revizi v čínském Sia-menu, ekonomické zóně v provincii Fu-ťien. Tam se dělají revize Airbusů A340 po čtyři roky.
Zdroj společnosti Air France uvedl, že bezpečnost cestujících nebyla ohrožena, i když airbus létal s uvolněným panelem pět dní. Jedná se prý jen o vnější kryt zlepšující aerodynamiku. Pevnost konstrukce tudíž nebyla narušena, stejně jako funkce přetlakové kabiny.
Mluvčí Air France za podmínek zachování anonymity problém s Airbusem A340 potvrdil s tím, že incident je interně vyšetřován.
Odbory poté zpochybnily kvalitu revizních prací v Číně. Připomněly, že loni musel být dočasně vyřazen z provozu Boeing 747-400 poté, co se zjistilo, že při pravidelné celkové prohlídce v Číně byly některé části letounu přemalovány hořlavou barvou.
V Sia-menu provádějí nejen revize A340, ale také jumbo-jetů.