Článek
Sullenberger se proslavil v roce 2009 jako dopravní pilot, který bezpečně přistál s Airbusem A320 na řece Hudson v New Yorku poté, co letadlu po střetu s hejnem hus selhaly oba motory. Všichni cestující na palubě nouzové přistání přežili.
VIDEO: V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320, všichni přežili
Pilot se stal v Americe národním hrdinou. Příběh zachytil film Sully: Zázrak na řece Hudsonu, který v roce 2016 natočil Clint Eastwood s Tomem Hanksem v hlavní roli.
Eastwood natočí Sullyho, který přistál s Airbusem A320 na řece
Pilot požaduje tvrdý postup vůči Bělorusku
Nyní sedmdesátiletý Sullenberger během zářijových slyšení uvedl, že Bělorusku by mělo být dočasně zakázáno hlasovat v ICAO kvůli květnovému incidentu, kdy běloruské úřady donutily přistát v Minsku dopravní letadlo společnosti Ryanair na lince z Atén do Vilniusu. Běloruští policisté poté na palubě stroje zadrželi opozičního novináře a jeho přítelkyni.
Bělorusko donutilo letadlo Ryanairu přistát. Vyslalo i stíhačku
Boj s emisemi
Jedním z velkých problémů pro Sullenbergera v ICAO bude globální úsilí o snížení emisí z letectví, upozornila agentura Reuters. Sullenberger v září řekl, že zdůrazní závazek vlády ke smysluplným krokům v oblasti uhlíkových kompenzací, udržitelných leteckých paliv a postupného přímého snižování emisí.
Biden dal diplomatický post pilotovi Sullymu
Bidenova administrativa uvedla, že bude na únorovém kole mezinárodních jednání v ICAO usilovat o nové ambiciózní mezinárodní emisní normy.
Letadla jsou největším zdrojem emisí skleníkových plynů v dopravě, na nějž se nevztahují dosavadní pravidla. ICAO se v roce 2016 dohodla na globálních emisních normách pro letadla zaměřená na výrobce malých a velkých letadel, včetně firem Airbus a Boeing, které pravidla podpořily.
Minulý měsíc si Spojené státy stanovily cíl dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů z amerického leteckého sektoru do roku 2050. Bílý dům v září uvedl, že se zaměřují na snížení emisí z letectví o pětinu do roku 2030, protože letecké společnosti čelí tlaku ekologických skupin, aby snížily uhlíkovou stopu a zavázaly se používat udržitelnější letecké palivo.
Agentura TASS připomněla, že Sullenberger býval vojenským pilotem, než přešel do civilního letectví, a pracoval také jako konzultant ve službách NASA, kde pomáhal zlepšit výcvik posádek pro případ mimořádných situací. Během loňské volební kampaně bývalý pilot vystupoval na podporu nynějšího prezidenta Joea Bidena.