Článek
Spot ukazuje dělníka, na kterého těžce dopadlo uzavření továrny ve státě Missouri v roce 2001, kde pracoval, když ji převzala bývalá investiční společnost nynějšího republikánského kandidáta Bain Capital.
Muž v ní říká, že po zavření provozu přišel o zdravotní pojištění v okamžiku, kdy se jeho manželka potýkala s rakovinou. Spot její pozdější smrt dává za vinu Romneymu.
"Romney neví, co jeho společnost způsobila a co udělal zaměstnancům, nestará se o to," říká Soptic v klipu.
Kampaň je ale podle médií zavádějící. Upozorňují na to, že Romney už ve vedení společnosti nebyl, když Bain Capital ocelárnu převzala. Odešel v roce 1999, upozorňuje New York Daily. Sopticova žena navíc měla své vlastní pojištění do roku 2002 nebo 2003, kdy odešla z práce. Navíc zemřela až pět let poté, co ztratil práci a tím pádem i pojištění.
Obamův tým se proti reklamě ohradil, udělal ji prý jeden z tzv. supervýborů, který sdružuje soukromé dárce, kteří kandidáty podporují. Média ale upozornila, že Obamův tým postavu Joea Soptice použil v podobném klipu již v květnu.