Článek
Mohutné rány, jak letadla překonala zvukovou bariéru, slyšeli nejen obyvatelé a návštěvníci metropole, ale i lidé na severu Virginie nebo v Marylandu. Mnozí vnímali, jak se zatřásly stěny zdi a podlahy. Informovaly proto úřad pro vnitřní bezpečnost. Obavy dávaly najevo i na sociálních sítích. I proto, že Washington se 11. září 2001 stal terčem útoku uneseným letadlem.
Stíhačky vzlétly, když se letadlo blížilo k oblasti hlavního města, uvedlo velitelství severoamerické protivzdušné obrany NORAD. Postup zásahu hájilo: „Letadla NORAD mají povoleno létat nadzvukovou rychlostí a obyvatelé mohli slyšet sonický třesk. Ten se objeví, kdykoliv nějaký předmět překoná rychlost zvuku.
Pilot nereagoval, letadlo se zřítilo
Stíhačky F-16 byly vyslány za neodpovídajícím letadlem v 15:20, uvedlo velitelství NORAD. Piloti stíhaček se pokoušeli upoutat pozornost pilota cessny, dokonce vystřelili fléry (tepelné klamné cíle) „Pilot neodpovídal a cessna následně havarovala poblíž Národního pralesa George Washingtona ve Virginii. NORAD se pokoušelo navázat kontakt s pilotem až do havárie letadla,“ upřesnilo velitelství. Zdůraznilo, že zásah stíhaček nezpůsobil pád cessny. Objevily se totiž spekulace, že bizjet byl sestřelen.
Policie zaznamenala pád letadla kolem 15:50 v oblasti Stanton/Blue Ride Parkway.
Po čtyřech hodinách dorazili na místo havárie záchranáři, nikoho živého však nenašli.
Cessna byla registrovaná na Floridě na společnost Encore Motors. Manžel majitelky firmy John Rumpel řekl listu The Washington Post, že na palubě byli kromě pilota jeho dcera, dvouletá vnučka a chůva. Vraceli se z Elizabethtownu domů do East Hamtonu po čtyřdenní návštěvě u rodičů v Severní Karolině. „Má rodina je pryč, má dcera a vnučka,“ napsala Barbara Rumpelová na Facebooku.
Pretty sure we're sadly watching an aircraft about to be shot down. Overflow destination, never descended, NORDO, and headed right towards DC. N611VG #aviation @FoxNews pic.twitter.com/pJj21DjZ4x
— Rob ✝️🇺🇸 (@AVintageAviator) June 4, 2023
Rumpel, který je sám pilotem, naznačil, že mohlo dojit k dekompresi, všichni byli v bezvědomí. Stroj napřed letěl k Long Islandu, ale pak se prudce otočil a havaroval asi 500 km od cíle.