Článek
Podle BP zničení plošiny Deepwater Horizon, smrt jedenácti dělníků a znečištění moře a pobřeží způsobila „rozhodnutí množství společností a pracovních týmů“. Nehodu tak vyvolala „komplexní a propojená série selhání mechaniky, inženýrských prací, lidských rozhodnutí, operačních realizací a týmových koordinací“.
Přes padesát specialistů vedených šéfem oddělení BP pro bezpečnost Markem Blyem zjistilo, že převážně betonová bariéra na dně vrtu Macondo nezachytila uhlovodíky, jak měla, a ty se tak dostaly dále. Bariéru vyrobila firma Halliburton.
Firmy BP a majitel vrtu Transocean rovněž ignorovaly hlášení o špatném tlaku. Přes 40 minut zaměstnanci plošiny nedělali nic s přísunem uhlovodíků. Ty se navíc dostaly do procesního zařízení na plošině, což se nemělo stát. Jejich přísun do strojovny skrze ventilační systém vytvořil podmínky pro vznícení, které protipožární systém plošiny nezastavil.
Ani po výbuchu se navíc neaktivovalo zařízení, které mělo vrt automaticky uzavřít. Nefungovalo zřejmě proto, že jeho klíčové součásti byly pokažené.
BP: Hluboce litujeme
„Byla to tragická nehoda, která vedla ke ztrátě jedenácti životů a dopadla na komunity a prostředí podél celého pobřeží zálivu. Této události hluboce litujeme. Jsme připraveni vzít si z ní ponaučení do budoucí a podnikneme široké přehodnocení, abychom zlepšili bezpečnost našich operací,“ uvedl ke zprávě nastupující výkonný ředitel BP Bob Dudley.
Tým vyšetřovatelů na základě svých zjištění doporučil 25 opatření, která mají podobným nehodám v budoucnu zabránit. Především jsou to důslednější a častější kontroly jednotlivých mechanismů a kroků a jasné vymezení kompetencí a povinností zaměstnanců.