Článek
Podle webu The Daily Beast bylo v Torontu na novinářské projekci méně diváků než v Benátkách. [celá zpráva] V otrlejších novinářích, kteří zůstali, však snímek zanechal rozporuplné pocity.
The Daily Beast dodává, že film opravdu působí jen jako sled hrůzných obrazů. Začíná tím, jak hlavnímu hrdinovi, malému židovskému chlapci, vezmou jeho ochočenou fretku, polijí ji benzínem a upálí zaživa. Chlapec prochází nacisty okupovanou východní Evropu ve snaze najít otce a čelí jen dalším a dalším hrůzám.
V Benátkách odcházeli diváci poprvé při scéně, kdy žárlivý muž vydloubne lžící oči mladíkovi, který pokukuje po jeho ženě, a hodí je kočkám. Další odešli při útoku obyvatel na místní nymfomanku, která je nespokojena, že ji chlapec nedokázal uspokojit, napsal The Daily Mail.
Hrůzy druhé světové války znázorňovaly i jiné filmy
The Daily Beast však připomíná, že je film nutné brát v kontextu toho, jakou šílenou dobu zobrazuje, a zmiňuje jiné naturalistické obrazy holokaustu, jako je Oscarem oceněný Saulův syn maďarského režiséra Lászla Nemese nebo sovětský snímek z roku 1985 Jdi a dívej se režiséra Elema Klimova.
Násilí nezvládla v Benátkách jedna divačka, která při projekci v záchvatu uhodila svého souseda, zatímco další muž při odchodu upadl na schodech, napsal Xan Brooks v recenzi filmu pro list The Guardian.