Článek
Sullenberger varoval kongresmany, aby krize neměla negativní dopad na bezpečnost leteckého provozu. Dodal, že letecká doprava je v mnohem horší situaci, než jiná odvětví americké ekonomiky.
„Američané mají z posledních měsíců velké ohromné zkušenosti s ekonomickými problémy, ale zaměstnanci aerolinií s nimi mají zkušenosti osm let,“ uvedl Sullenberger a dodal: „Byli jsem zasaženi ekonomickou tsunami, 11. září, bankroty, proměnlivé ceny paliva, fúze a ztráty penzí.“
Airbus A320 s vysazenými motory klesá na hladinu řeky Hudson. Nos letadla je zvednutý, aby se stroj při dosednutí na hladinu neponořil. foto: ČTK/AP
Sullenberger se obává, že kvůli krizi „profese pilota aerolinek už nebude schopna lákat ty nejlepší“. „Neznám žádného pilota aerolinek, který by chtěl, aby jeho děti šly v jeho krocích,“ řekl Sullenberger s tím, že podle něj je nejlepším bezpečnostním vybavením na palubě letadla právě dobře vycvičený pilot.
:.Potápějící se letadlo uprostřed New Yorku.foto: ČTK/AP
Kvality pilota ocenil před podvýborem pro letectví i letový dispečer i letový dispečer Patrick Harten. Když se podle jeho slov Sullenberger rozhodl přistát na řece, myslel si, že umře: „Byl jsem přesvědčen, že budu posledním, s nímž kdokoli z paluby letadla mluvil. Lidé nepřežívají přistání na řece Hudson. Myslel jsem si, že to byl jeho rozsudek smrti.“
foto: Yahoo.com/Ondřej Lazar Krynek
Sullenberger postupně odmítl všechny možnosti, kde by se dalo nouzově přistát. Uvedl, že se nemůže vrátit na letiště La Guardia. Chtěl letět na Teterboro v New Jersey, ale pak zjistil že ani tam nedokáže doletět a řekl věži: "Jdeme do Hudsonu.“
Když stroj zmizel z obrazovky radaru myslel si že stroj se zřítil, pak se na ní ale znovu objevil. Už se mu však nepodařilo navrhnout pilotovi, aby zkusil letět na sedm mil vzdálený Newark.
Sullenberger však dokázal se strojem na řece přistát. Zvedl nos stroje, aby se dotkl zádí a nepotopil se. Lodě pak evakuovaly 150 pasažéru a pětici členů posádky z pomalu se potápějícího letadla.