Hlavní obsah

Kellner byl po pádu vrtulníku asi v šoku, Horváth tvrdí, že mu nepomohl

David Horváth, který jako jediný přežil pád vrtulníku na Aljašce, při němž zemřel v roce 2021 český miliardář Petr Kellner, popsal stanici Alaska’s News Source, co se stalo po nehodě. Čech vzpomíná, že po pádu zůstal uvězněný ve vrtulníku. Proto žádal o pomoc Kellnera, kterému se z havarovaného stroje podařilo vyprostit. Ten se však nakonec od něj vzdálil. Horváth reakci přičítá šoku.

Foto: Alaska Mountain Rescue Group, Reuters

Zřícená helikoptéra na Aljašce, v níž cestoval Petr Kellner

Článek

Horváth v rozhovoru pro aljašskou stanici potvrdil dřívější informace, že Kellner pád vrtulníku přežil. Viděl ho, jak se pohybuje mimo vrtulník, zatímco on sám byl zablokován uvnitř stroje.

„Tak jsem začal opravdu hlasitě křičet: 'Haló, Petře, my tady umíráme! Pojď nám pomoct!'“ řekl Horváth. Podle něj se však miliardář přiblížil tak na deset metrů a pak ho ztratil z dohledu. Horváth stanici tvrdí, že zůstal uvnitř vrtulníku sám osm hodin.

Vrtulník s výpravou českého miliardáře, kterého časopis Forbes opakovaně označil za nejbohatšího muže v Česku, se zřítil 27. března roku 2021. 

Vyšetřování Kellnerovy nehody protáhlo vyprošťování trosek jeho vrtulníku z hor

Amerika

Stroj, který česká výprava využívala pro zimní sporty, havaroval poblíž ledovce Knik krátce poté, co manévroval nad hřebenem.

Vedle Kellnera přišli při nehodě z 27. března o život také český trenér snowboardingu Benjamin Larochaix, pilot Zachary Russell a dva horští vůdci: Gregory Harms a Sean McManamy.

Horváth sice přežil, ale kvůli omrzlinám mu lékaři museli amputovat prsty na obou rukách.

Žaloba Kellnerovy rodiny označuje tři viníky smrti miliardáře

Domácí

Podle webu Horváth uzavřel svůj právní spor se společností Soloy Helicopters, která vrtulník provozovala. Domníval se, že firma na nehodu zareagovala pozdě. Se společností se stále soudí pozůstalí po českém miliardáři.

Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) loni uvedl ve své vyšetřovací zprávě, že za pád vrtulníku mohla zřejmě chyba pilota a jeho neschopnost adekvátně zareagovat na náhlou ztrátu viditelnosti.

Poukázal také na „neadekvátní výcvik pilotů“ u společnosti Soloy, která lety organizovala, a nedostatečný dohled inspektora Federálního úřadu pro letectví (FAA).

Dnes nezemřeme, do hodiny musí přijet, říkal Kellner po nehodě vrtulníku

Zahraniční

Chyba pilota, stanovil úřad příčiny pádu vrtulníku s Kellnerem

Amerika

Výběr článků

Načítám