Článek
Clooney, který propůjčil produktu Nespresso společnosti Nestlé svou tvář, si díky reklamě přišel v přepočtu na 931 milionů korun. Když vyšlo najevo, kolik za skutečnou práci na produktu dostávají děti v Guatemale, vyjádřil herec zarmoucení. Situace je pro něj o to nepříjemnější, že je členem výboru pro udržitelnost produktu Nespresso.
Příslib změn
„Reportáž mě překvapila a zarmoutila. Čeká nás ještě hodně práce,“ řekl Clooney. „Ve 12 letech jsem pracoval na tabákových polích a jsem si dobře vědom problémů zemědělství a dětské práce,“ dodal.
Herec vzkázal, že výbor zapracuje na změně výroby kapslí do domácích kávovarů. „Farmáři nám každý den zlepšují život. Naším cílem je, aby se také jejich životní úroveň zlepšila a aby jejich farmy více profitovaly,“ řekl. Investigativní reportéry také vyzval, že pokud se situace na plantážích nezlepší, mají o tom okamžitě napsat.
George Clooney vydělal balík. A ne herectvím
Švýcarská společnost Nestlé, která je největším producentem kávy na světě, nezveřejňuje informace o svých dodavatelích. V minulosti ale prohlašovala, že distribuuje jen produkty získané etickou cestou. Není ale zřejmé, co přesně si pod tím Nestlé představuje.