Článek
Nehoda, při které vykolejilo osm z deseti vagónů, se stala v úterý pozdě večer místního času. Souprava havarovala v místě, kde trať zatáčí.
Ve čtvrtek se záchranářům podařilo z trosek vyprostit osmou oběť. Tělo nalezl cvičený pes v poškozeném vagonu.
Vyšetřovatelé již mají černou skříňku s detailním záznamem jízdy, který má určit dosud oficiálně nepotvrzenou příčinu havárie. První analýza rychlosti podle Národního úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB) ukazuje, že vlak jel v místě, kde je povolena rychlost nejvýše 80 kilometrů v hodině, více než 160kilometrovou rychlostí. Agentura AP podle videozáznamu jízdy vlaku spočítala, že jel přibližně 170 kilometrů v hodině.
Strojvůdce začal brzdit až těsně před nehodou, kdy použil nouzovou brzdu, řekl na tiskové konferenci pracovník NTSB Robert Sumwalt. To potvrdili cestující. "Náhle se všechno začalo třást," řekl Paul Cheung z agentury AP, který byl v době nehody v soupravě.
Téměř každý měl nějaké zranění
Kdyby byl vlak vybaven automatickým systémem kontroly rychlosti, k nehodě podle něj nemuselo dojít. Tento systém, který zpomalí vlak vjíždějící příliš rychle do nebezpečného místa, budou muset podle agentury Reuters do vlaků umístit všechny přepravní společnosti do konce letošního roku. Moderní technické prvky, které mohly rovněž zabránit nehodě, prý chyběly i na trati.
Se strojvůdcem, který je mezi zraněnými v nemocnici, podle Sumwalta vyšetřovatelé dosud nemluvili, neboť mu chtějí dát "den či dva na rekonvalescenci".
Nehodu nepřežilo sedm lidí, přes 200 dalších muselo být ošetřeno. Vlakový dopravce Amtrak odhaduje, že v soupravě jedoucí z Washingtonu do New Yorku bylo 245 lidí.