Článek
„Uvádíme, že tu nebyly žádné (mechanické) problémy na letounu 777-2000 nebo na motorech,“ řekl ředitel před kanceláří Asiany citovaný listem USA Today a dodal: „Skláním svou hlavu a upřímně se omlouvám za to, že jsem způsobil cestujícím, rodinám a našim lidem starosti.“
Odmítl se ale vyjádřit k tomu, zda byla havárie způsobena chybou pilota nebo řídícího letového provozu. Podle ředitele byla posádka zkušená a tři její členové včetně kapitána měli nalétáno přes 10 000 hodin.
Podle svědků a výpovědi cestujících se zdá, že se posádka mohla dopustit chyby při přistání, protože až do dosednutí probíhal let normálně. Letoun údajně zavadil ocasní částí o ranvej a dopadl na ni, přičemž se odlomila zadní část trupu i jeden z motorů a ve stroji propukl požár. [celá zpráva]
Spekuluje se, že letoun mohl zavadit o zídku chránící letiště před vlnami, ale svědci též uvedli, že se pilot přibližoval k ranveji v příliš malé výšce a příliš velkou rychlostí.
Americký Národní úřad po bezpečnost v dopravě už z trosek vyzvedl černé skřínky se záznamy o letových údajích.
Při havárii zahynuly dvě čínské teenagerky ve věku 16 let, v nemocnici bylo ošetřeno 181 lidí, 49 jich bylo zraněno vážně a pět včetně malého dítěte jich zůstává v kritickém stavu, uvedla BBC.
Stroj letěl do USA z Šanghaje přes Soul.