Článek
Letoun má být super rychlý, bezpečný, tichý a přesto šetrný k životnímu prostředí.
Na jeho vývoj prozatím americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku vyčlenil 20 miliónů dolarů, tedy v přepočtu asi 480 miliónů korun. Tuto částku by měla vítězná firma dostat v průběhu příštích sedmnácti měsíců, po uplynutí této doby by měl být na stole konkrétní návrh.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Na konci první fáze projektu by měl být americké veřejnosti představen první designový návrh stroje prozatím pracovně nazvaného Low Boom Flight Demonstration.
„Vývoj, konstrukce a zkušební lety nadzvukového X-Plane (experimentálního letounu - pozn. red.) je dalším logickým krokem na cestě k tomu, abychom veřejnosti nabídli nadzvukovou leteckou přepravu budoucnosti,“ řekl deníku The Guardian Jaiwon Shin z oddělení NASA pro letecký výzkum.
We’ve awarded a contract for preliminary design of “low boom” flight demonstration aircraft: https://t.co/yTSsOj7v44https://t.co/NnqLBqfRll
— NASA (@NASA) February 29, 2016
Mluvčí NASA uvedl, že nové dopravní letadlo z lehkých kompozitních materiálů by mohlo začít brázdit světová nebe už ve dvacátých letech tohoto století.
„Je potřeba poznamenat, že od doby, kdy Chuck Yeager se strojem Bel X-1 překonal zvukovou bariéru, uplynulo už 70 let. Nyní přidělením kontraktu na tišší nadzvukové stroje určené pro cestující pokračujeme v odkazu experimentálních letadel X,“ poznamenal šéf NASA Charles Bolden.