Článek
Americká agentura pro civilní letectví (FAA) tento systém přes doporučení Agentury pro bezpečnost v přepravě (NTSB) odmítla zařadit mezi povinnou výbavu, a tak ve vrtulníku Sikorsky S-76B chyběla, upozornily servery NBC a Daily Mail. Stroj v neděli narazil do srázu u Los Angeles, v oblasti panovala hustá mlha.
Jennifer Homendyová z NTSB v úterý upozornila, že FAA odmítla zařadit systém včasného varování před terénem do povinné výbavy dopravních vrtulníků přesto, že může prokazatelně zachraňovat životy.
Za daných podmínek by se systém hodil i pilotovi vrtulníku, který se zřítil. V oblasti, kde k nehodě došlo, byla tak hustá mlha, že nestartovaly ani policejní helikoptéry.
Stroj podle leteckých dat narazil v neděli ráno do strmého srázu u Calabasas severozápadně od Los Angeles v rychlosti kolem 184 kilometrů v hodině – při nehodě zemřel Bryant, jeho 13letá dcera a dalších sedm lidí.
Vrtulník s Bryantem před tragickou nehodou 15 minut kroužil kolem letiště
„Přirozeně mohl pomoci, ale nemůžeme z toho (přímo) vyvozovat, že by je zachránil,“ citoval Homendyovou server NBC.
TAWS (Terrain Awareness and Warning System, tedy varování před blízkostí terénu) je automatizovaný systém, jehož smyslem je varovat pilota před řízeným letem do prostoru, kde se nachází terénní překážka.
Za nehodu Bryantova vrtulníku nejspíš mohla hustá mlha
NTSB doporučila vydat pokyn k povinné instalaci systémů TAWS do všech vrtulníků po tragické nehodě vrtulníku Sikorsky S-76A++, což je podobný stroj jako ten, jenž v neděli vezl Bryanta, z března roku 2004. Při ní zahynulo všech deset lidí na palubě.
Hvězdný basketbalista Kobe Bryant zahynul při havárii helikoptéry i s 13letou dcerou
Příčina nedělního leteckého neštěstí je stále předmětem vyšetřování. Vyloučena sice není ani technická závada, jako pravděpodobnější se ale v tuto chvíli jeví spíš chyba pilota, na níž se mohla podílet nepřízeň počasí.