Článek
„Nejsem vázán žádným harmonogramem,” řekl Elwell novinářům před čtvrtečním setkáním s regulátory letecké dopravy z celého světa včetně Evropské unie, Číny či Kanady, které chce FAA seznámit s aktuálními bezpečnostními analýzami. Společnost Boeing chce schůzky využít k debatě o hodnoceních softwarových úprav letounu 737 MAX a novém výcviku pilotů.
Na dotaz, zda je realistické, že 737 MAX budou do srpna opět létat, nedopověděl, odmítl mluvit o termínech. „I kdybyste zmínil říjen, tak bych to neřekl, protože jsme ještě nerozhodli, jaké přesně budou výcvikové požadavky,” uvedl Elwell s tím, že je nutné nejdříve získat důvěru, aby bylo možné zákaz provozu zrušit.
Elwell poznamenal, že FAA stále očekává formální softwarový upgrade od Boeingu, i když fima už oznámila, že je hotov. [celá zpráva]
Zdůraznil také, že FAA ještě nerozhodla o upravených výcvikových požadavcích, uvedla agentura Reuters.
Tragické pády
Poslední čtvrtá generace Boeingu 737 nesmí do vzduchu od března, když havaroval už druhé letadlo tohoto typu. První Boeing 737 MAX-8 spadl loni v říjnu v Indonésii, druhý pak 10. března v Etiopii. Obě tragické nehody poslední generace Boeingů 737 MAX si vyžádaly celkem 346 mrtvých.[celá zpráva]
K oběma tragédiím přispěl nový automatický systém řízení MCAS, který má zabránit ztrátě vztlaku při příliš prudkém stoupání. Na základě chybných údajů od senzoru úhlu náběhu neustále stlačoval nos letadla dolů k zemi.
Sdělení šéfa FAA je ranou pro Boeing i provozovatele typu, spekulovalo se, že by mohl létat už od srpna.[celá zpráva]
FAA však zřejmě nechce nic podcenit, v případu byl kritizován, že uspěchal certifikaci nové generace Boeingu 737 MAX a šel příliš na ruku výrobci. [celá zpráva]