Článek
Týká se to jak starší verze 737 NG, tak i některých Boeingů 737 MAX, které nemohou létat, protože mají také problémy se systémem řízení MCAS.
Boeing už o problému informoval aerolinky i americký Federální úřad pro letectví (FAA) s tím, že se týká jedné výrobní série výsuvných kolejnic pro profilové lišty od externího dodavatele Spirit AeroSystem Holdings Inc., u nichž je riziko únavových lomů.
Boeing identifikoval 148 vadných dílů a našel 21 strojů, kde jsou namontované vadné díly. Poradil aerolinkám, aby prověřily dalších 112 letadel, v nichž by se mohla vadná mechanika nacházet.
Do těchto čísel nejsou započítány momentálně uzemněné stroje 737 MAX-8 kvůli problémům se systémem MCAS, který má sloužit k zabránění přetažení a kvůli kterému se dva Boeingy 737 MAX-8 zřítily. Některé ze 179 Boeingů 737 MAX-8 mají rovněž namontované inkriminované kolejnice pro vysouvání slotů z vadné výrobní série.
Celkem se musí prověřit 312 letadel, uvedl úřad FAA. Požaduje vyřešení problému do týdne.
Vysouvací sloty na náběžné hraně křídla zvětšují letovou obálku, protože umožňují let s větším úhlem náběhu, a tudíž prudší stoupání, ale také kratší přistání.