Článek
Stroj se asi 45 minut po startu nacházel ve výšce přes devět kilometrů nad oceánem, když jeden z motorů selhal, přičemž došlo k proražení jeho vnějšího krytu. Podle expertů šlo o nehodu, která se stává jen vzácně.
„Slyšel jsem ránu a vtom se letadlo naklonilo doleva. Potom kapitán oznámil, že vybuchl jeden z motorů. Nejprve se dostavily nepříjemné vibrace a pak se letadlo začalo trochu třást,“ popsal událost cestující Nolan Goldstein.
Letadlo se vrátilo na sanfranciské letiště. Nikomu se nic nestalo. Podle mluvčího Qantas Simona Rushtona bylo nutné motor vyměnit.
Australské aerolinie v posledních dvou letech řešily několik potíží se svými letadly. Nejvážnější byl výbuch kyslíkové bomby a proražení díry v trupu stroje, který musel v červenci 2008 nouzově přistát na Filipínách.