Článek
„Kolo bylo nalezeno v Los Angeles a vyšetřování příčiny tohoto incidentu už začalo,“ oznámily United Airlines. Podle mluvčího společnosti Boeing zmíněný stroj „nastoupil do služby“ před 30 lety. „Výroba tohoto modelu skončila v roce 2004,“ poznamenal podle NBC News.
Ztráta na losangeleském letišti je již třetím incidentem s koly, které letos boeingy potkaly. V březnu Boeing 777 nouzově přistál v Los Angeles poté, co mu při startu upadla pneumatika na jednom z kol. Letadlo United Airlines s 249 lidmi na palubě mělo namířeno do Japonska, ale okamžitě se vrátilo na losangeleské mezinárodní letiště.
A United Airlines Boeing 757-200 lost a wheel while taking off from Los Angeles. The airline confirmed the jet landed safely in Denver and the wheel was later recovered. pic.twitter.com/yXZEUOi5BV
— The Project (@theprojecttv) July 9, 2024
Ještě předtím, v lednu 2024, Boeingu 757 společnosti Delta Air Lines upadlo příďové kolo, když čekal na start z mezinárodního letiště v americké Atlantě. Nežádoucí pozornosti se dostalo americkému výrobci letadel v lednu také kvůli incidentu, kdy se Boeingu 737 MAX společnosti Alaska Airlines za letu utrhla část trupu, která zaslepuje otvor pro případný další nouzový východ. Letadlo s dírou přistálo.
Boeing uznal vinu v případě nehod letadel 737 MAX. Zaplatí 5,6 miliardy
Navíc americký Federální úřad pro letectví (FAA) v pondělí nařídil inspekci 2600 strojů Boeing 737 kvůli nebezpečí selhání kyslíkových masek. Inspekce se týká modelů 737 MAX a 737 NG.
U zmíněných modelů lidé opakovaně hlásili, že se kyslíkové masky pro cestující posouvají z předepsané polohy, což může mít za následek jejich selhání. V krajním případě by tak cestujícím neposkytly doplňkový kyslík při snížení tlaku na palubě.