Článek
Příbuzní některých obětí tvrdili, že americké ministerstvo spravedlnosti pochybilo, když v lednu 2021 uzavřelo s výrobcem letounů dohodu o odložení trestního stíhání ve věci dvou nehod, při nichž zahynulo dohromady 346 lidí.
Rodiny argumentovaly tím, že vláda lhala a tajným procesem porušila jejich práva. Požádaly texaského soudce Reeda O'Connora, aby zrušil imunitu Boeingu před trestním stíháním a nařídil firmu veřejně obžalovat.
„Nedovolíme to”. Boeing vytrvale odmítal školit piloty na letoun 737 MAX na simulátoru

Právní zástupce rodin obětí Paul Cassell označil rozhodnutí soudu za „ohromné vítězství“. Podle něj otvírá cestu ke „stěžejnímu slyšení“, kde rodiny představí návrhy opravných prostředků, jež umožní trestní stíhání a pohnání Boeingu k plné odpovědnosti.
Boeing šetřil
Komise pro dopravu a infrastrukturu americké Sněmovny reprezentantů ve zprávě o vyšetřování dvou tragických nehod Boeingu 737 MAX uvedla, že značný počet chyb při návrhu, řízení a kontrole vývoje čtvrté generace Boeingu 737 MAX vedl k úmrtím 346 lidí, kterým se dalo předejít.
Podle zprávy Boeing upřednostňoval zisk před bezpečností a příliš tlačil na zaměstnance, aby byl typ rychle hotový a mohl konkurovat Airbusu.
Boeingy 737 MAX byly uzemněny v březnu 2019 po druhé tragické nehodě tohoto typu stroje v Etiopii. K prvnímu pádu došlo v Malajsii.
Boeing k zemi nasměroval systém pro stabilizaci letu, potvrdili vyšetřovatelé

Tato dvě zřícení si vyžádala dohromady 346 obětí. Přispěl k nim systém MCAS, který automaticky vyrovnával let při příliš příkrém stoupání, kdy hrozila ztráta vztlaku. Systém však reagoval i v případě, že dostával chybné údaje, a bylo obtížné ho vyřadit z provozu.
Kvůli úsporám peněz Boeing odmítal, aby piloti aerolinek přecházející z třetí generace Boeingu 737 NG na čtvrtou 737 MAX, prodělali školení na simulátoru, přestože byl na typu použit nový software MCAS zasahující do řízení.
Právě nedostatečné přeškolení přispělo k havárii Boeing 737 Lion Air v Indonésii, která si v říjnu 2018 vyžádala 189 mrtvých.