Článek
Kouř se v kabině objevil, když se stroj pohyboval nedaleko texaského Lareda. Letoun proto nouzově přistál na místním letišti a posádka ho ihned opustila po nouzových skluzavkách.
Podle leteckých úřadů není jasné, co kouř v kabině vyvolalo, proto byly až do odvolání další testovací lety přerušeny. "Pokračujeme v získávání dat, která by objasnila událost," uvedla mluvčí Boeingu Lori Gunterová. "Je příliš brzo na to, aby se dalo říci, co se mohlo porouchat."
Událost podle Reuters posiluje dohady o budoucnosti Boeingu 787. Agentura připomíná, že vývoj stroje se opozdil o tři roky a v současnosti se spekuluje, že zpoždění bude ještě vyšší. Boeing ale trvá na tom, že první dodávku objednaných letounů uskuteční podle současného plánu, tedy v prvním čtvrtletí příštího roku.
S problémy se ale Boeing 787 potýkal i v minulosti. První let se uskutečnil až v roce 2009, i když původně měla japonská společnost All Nippon Airlines první Dreamliner dostat už v roce 2008. V září se například při testovacím letu objevil vážný problém u jednoho z motorů vyrobeného firmou Rolls-Royce.
Model 787 Dreamliner má představovat novou generaci dopravních letadel, s novým profilem umožňujícím přiblížit se více rychlosti zvuku, cestovní rychlost má dosáhnout 900 kilometrů za hodinu. Je též prvním dopravním letounem, jehož potah tvoří díly z uhlíkatých vláken namísto duralu, což vedlo ke snížení hmotnosti. Díky tomu má mít i nižší spotřebu paliva a levnější údržbu. Spotřebuje o pětinu méně paliva než stroj 767, který má nahradit. Letoun 787 je prvním novým projektem Boeingu od roku 1995, kdy začal létat model 777.
Boeing zatím eviduje opci na 900 strojů tohoto typu.