Článek
Letadlo se vydalo směrem na východ a po hodině a dvaceti minutách přistálo na letišti Moses Lake. Odtamtud po patnácti minutách pokračovalo v letu směrem na jih k hranicím Oregonu a pak zpět na severozápad do Seattlu. Stroj přistál ve 14:15 místního času po více než dvou hodinách letu.
Testovací lety jsou klíčové pro návrat stroje do provozu. Po dvou haváriích, při nichž zemřelo celkem 346 lidí, nesmějí od loňského března Boeingy 737 MAX létat.
Boeing obnovuje výrobu problémového typu 737 MAX
K haváriím přispěl systém automatického vyrovnávání letu MCAS, který v případě příliš prudkého stoupání nasměroval nos letadla k zemi. Systém však reagoval i na chybné údaje, protože využíval data jen jednoho senzoru úhlu náběhu ze dvou, což se stalo u obou tragických nehod. Systém se navíc obtížně vyřazoval z provozu.
Upravený systém MCAS se otestuje při následujících letech. Pak se výsledky testů vyhodnotí. Pokud vše proběhne dobře, mohly by stroje opět přepravovat cestující od půlky září.