Článek
U zmíněných modelů lidé podle agentury Reuters opakovaně hlásili, že se kyslíkové masky pro cestující posouvají z předepsané polohy, což může mít za následek jejich selhání. V krajním případě by tak cestujícím neposkytly doplňkový kyslík při snížení tlaku na palubě.
FAA 17. června vyzval letecké společnosti, aby provedly vizuální kontrolu a v případě potřeby vyměnily masky za nové.
Boeing také „vyřešil“ dvě smrtelné nehody typu 737 MAX, při nichž zahynulo dohromady 346 lidí. Souhlasil s mimosoudním uznáním viny a pokutou 243,6 milionu dolarů (5,6 mld. korun).
Omdlévali vedrem. Boeing s nefungující klimatizací stál přes tři hodiny na ploše v rozpálených Aténách
Za nehodami letounů 737 MAX 8 indonéské společnosti Lion Air a aerolinek Ethiopian Airlines stály problémy s asistenčním softwarem. Systém nazvaný MCAS měl pilotům pomáhat letadlo ovládat. V obou případech je ale překvapil nečekaným a nepředvídatelným zásahem do řízení. Od druhého pádu v březnu 2019 model nesměl 20 měsíců létat.
Nežádoucí pozornosti se dostalo Boeingu také letos v lednu, kdy se letounu společnosti Alaska Airlines za letu utrhla část trupu, která zaslepuje otvor pro případný další nouzový východ. Letadlo s dírou přistálo.
Informátoři z Boeingu při vyšetřování v dubnu v americkém Senátu sdělili, že modely 737 MAX, 787 Dreamliner a 777 měly vážné výrobní problémy. Nedávný audit výroby 737 MAX u Boeingu a dodavatele Spirit AeroSystems podle FAA zjistil několik případů, kdy firmy nedodržely požadavky na kontrolu kvality výroby.
Skandály v Boeingu už „zlomily vaz“ výkonnému řediteli Davidu Calhounovi, odchod podle agentury Reuters ale čeká i další manažery v řídicích funkcích.