Článek
Stroj odstartoval kolem poledne místního času ze základny námořnictva Patuxent na jihu Marylandu. Letěl asi 230 kilometrů na jih k letadlové lodi USS George H. W. Bush. V rámci testu bylo první přistání odmítnuto, stroj nedosedl a bylo mu přikázáno kroužit kolem lodi a zkusit přistát znovu. Při druhém pokusu drone hákem zachytil třetí lano natažené napříč paluby. Přistání odpovídalo tomu, jakým způsobem přistávají palubní letadla námořnictva.

Bezpilotní letoun X-47B na letadlovou lodí USS George H. W. Bush
Přistáním vyvrcholil osm let trvající vývoj stroje, který přišel daňové poplatníky na 1,4 miliardy dolarů. „Co jste zde viděli, je první z nové generace námořních letadel a to, jaké úžasné možnosti nám poskytnou,“ řekl velitel amerického námořnictva Ray Mabus.

Bezpilotní letoun X-47B po přistání na palubě letadlové lodi USS George H. W. Bush
Stroj ve tvaru samokřídla ve středu posunul dále hranice možností dronů, už v květnu se stal prvním bezpilotním letadlem, které z mateřské lodi odstartovalo.
Námořnictvo sice používá bezpilotní letadla v oblastech bojů už patnáct let. Možnost startovat a přistávat na palubách letadlových lodí zvyšuje jejich možnosti a bojových dosah.

X-47B pilot přelétává na palubou mateřské lodi USS George H. W. Bush.
Oproti bezpilotním letadlům Predator a Reaper, které námořnictvo používá zejména k útokům na islámské radikály na afghánsko-pákistánských hranicích, ale i v Somálsku nebo v Jemenu, je i řízení X-47B mnohem pokročilejší. Zatímco predatory a reapery musí ovládat na dálku pilot s joystickem, X-47B se drží předem naplánované trasy, ale přistává zcela sám.
X-47B společnosti Northrop Grumman je ovšem pouze experimentální demonstrátor a bude trvat několik let, než se na jeho základě vyvine sériový stroj.
Námořnictvo už plánuje soutěž na bezpilotní letadlo, které by mělo být zařazeno do výzbroje v roce 2019.

Bezpilotní letoun X-47B zachytil záchytné lano na palubě mateřské lodi USS George H. W. Bush.
Stroje by měly sloužit především pro průzkum a pozorování a jako tankovací letadla. Jejich výhodou je, že mohou zůstat ve vzduchu až 30 hodin.
Počítá se ale také s tím, že by se využívaly i k útokům, přičemž by mohly těžit z toho, že jsou „neviditelné“ pro radary. Tvar X-47B odpovídá letounům kategorie stealth, které jsou obtížně zjistitelné radary.