Článek
Cruz řekl novinářům, že helikoptéra Black Hawk měla vypnutý systém ADS-B, což je u vojenských strojů v určitých případech povoleno. „Jednalo se o cvičnou misi, takže z hlediska národní bezpečnosti neexistoval žádný závažný důvod pro to, aby byl ADS-B vypnutý,“ uvedl podle agentury Reuters Cruz.
ADS-B je pokročilá sledovací technologie pro sledování polohy letadla. Cruz poznamenal, že vrtulník měl odpovídač, ale ADS-B je výrazně přesnější.
Vojenský vrtulník se s letounem American Airlines srazil u Reaganova letiště ve Washingtonu minulou středu. V letadle bylo 64 lidí, na palubě vrtulníku tři vojáci. Oba stroje spadly do řeky Potomac.
Na washingtonském letišti byl místo dvou dispečerů jen jeden
Federální úřad pro letectví (FAA) po havárii uvalil značná omezení na lety vrtulníků kolem Reaganova letiště minimálně do konce února. Když musí tamní vzdušný prostor používat policejní, lékařské nebo prezidentské dopravní helikoptéry, nesmí podle doporučení FAA být civilní letadla ve stejné oblasti.
Americký ministr dopravy Sean Duffy také zpochybnil některé lety vojenských vrtulníků v regionu. „Generálové létající v této oblasti v helikoptérách kvůli pohodlí jsou nepřijatelní,“ řekl. „Pořiďte si zatracený (Chevrolet) Suburban a jeďte – nemusíte si na všechno brát vrtulník,“ doplnil.