Hlavní obsah

Bezpečnostní systém ve vrtulníku, který se srazil v USA s letadlem, byl vypnutý

2:00
2:00

Poslechněte si tento článek

Klíčový bezpečnostní systém ve vojenském vrtulníku, který se před týdnem srazil s letadlem ve Washingtonu, byl vypnutý. S odvoláním na republikánského šéfa senátního výboru pro obchod Teda Cruze to ve čtvrtek napsala agentura Reuters. Při nehodě zahynulo 67 lidí.

Záběry ukazují, jak se k sobě blížily letadlo a vrtulník a následnou tragickou srážku nad WashingtonemVideo: X/@SprinterObserve

Článek

Cruz řekl novinářům, že helikoptéra Black Hawk měla vypnutý systém ADS-B, což je u vojenských strojů v určitých případech povoleno. „Jednalo se o cvičnou misi, takže z hlediska národní bezpečnosti neexistoval žádný závažný důvod pro to, aby byl ADS-B vypnutý,“ uvedl podle agentury Reuters Cruz.

ADS-B je pokročilá sledovací technologie pro sledování polohy letadla. Cruz poznamenal, že vrtulník měl odpovídač, ale ADS-B je výrazně přesnější.

Foto: Eduardo Munoz, Reuters

Trosky letounu American Airlines vytažené z vod řeky Potomac.

Vojenský vrtulník se s letounem American Airlines srazil u Reaganova letiště ve Washingtonu minulou středu. V letadle bylo 64 lidí, na palubě vrtulníku tři vojáci. Oba stroje spadly do řeky Potomac.

Na washingtonském letišti byl místo dvou dispečerů jen jeden

Amerika

Federální úřad pro letectví (FAA) po havárii uvalil značná omezení na lety vrtulníků kolem Reaganova letiště minimálně do konce února. Když musí tamní vzdušný prostor používat policejní, lékařské nebo prezidentské dopravní helikoptéry, nesmí podle doporučení FAA být civilní letadla ve stejné oblasti.

Americký ministr dopravy Sean Duffy také zpochybnil některé lety vojenských vrtulníků v regionu. „Generálové létající v této oblasti v helikoptérách kvůli pohodlí jsou nepřijatelní,“ řekl. „Pořiďte si zatracený (Chevrolet) Suburban a jeďte – nemusíte si na všechno brát vrtulník,“ doplnil.

Příčinou srážky letadla s vrtulníkem je smršť omylů a chyb, tvrdí experti

Amerika

Výběr článků

Načítám