Hlavní obsah

Američany před rakovinou varuje "prostatický Čech"

"Prostatický Čech" je hlavní postavou nové reklamní kampaně, která varuje Američany před rizikem rakoviny prostaty. Kampaň vychází ze zvukové podoby slova "Čech" (Czech) a "prohlídka" (check) v angličtině a upozorňuje na to, že by muži kvůli zhoubné nemoci měli chodit na pravidelné prohlídky prostaty.

Článek

Samotný "Prostatický Čech" je obtloustlý muž s krátkým sestřihem v červené teplákové soupravě a bílých sportovních botách. V reklamě působí spíše jihoslovanským dojmem stejně jako jeho nepříliš české jméno Branko. Hudba ve spotu zase zní, jako by pocházela z východnější části Evropy, než ve které je Česká republika.

Podle agentury KBS P, která postavu pro kampaň americké Nadace pro rakovinu prostaty vytvořila, je ale Branko skutečný český důchodce z kanadského Toronta. I ve skutečnosti prý chodí oblékaný stejně jako v reklamě a opravdový je i jeho přízvuk. Muž prý odpověděl na inzerát firmy na serveru Craigslist.

Měli se vyhnout slovu prostata

"Prostatický Čech" má v reklamním spotu nasazenou na ruce lékařskou rukavici a vyzývá kolemjdoucí k prohlídce prostaty. "Chtěli jsme použít humor, abychom upoutali pozornost," řekl časopisu Adweek Dan Zenka z Nadace pro rakovinu prostaty s tím, že reklama doprovázená webovou stránkou je zaměřena na muže, kteří se bojí prohlídek.

Časopis nicméně o účelnosti kampaně pochybuje. Podle něj reklama muže spíše ještě vyděsí. "Klíčová chyba je zaměřovat se na prohlídku. Slovu prostata se pak tvůrci měli vyhnout za každou cenu," míní týdeník věnovaný reklamě. Kampaň prý měla zdůrazňovat spíše přínosy toho, že si člověk díky včasné prohlídce více užije. "Žijte déle. Uvidíte více ňader," mělo v ní podle časopisu raději stát.

Související témata:

Výběr článků

Načítám