Článek
Letecká společnost ve svém prohlášení uvedla, že inspekce provádí na základě doporučení amerického leteckého úřadu DFAA a vlastních odborníků na bezpečnost leteckého provozu.
Letecká společnost ve svém prohlášení uvedla, že inspekce provádí na základě doporučení amerického leteckého úřadu DFAA a vlastních odborníků na bezpečnost leteckého provozu.
Problém se týká připevnění několika svazků drátů. Společnost zdůraznila, že žádný ze strojů nemusela uzemnit, ale že inspekce každého zabere několik hodin, což je důvod, proč byly lety zrušeny,
American Airlines jsou jednou ze společností korporace AMR. Společnost je světovou jedničkou v počtu nalétaných kilometrů platících pasažérů.
Douglas DC-9 / McDonnell MD-80
Doumotorový Douglas DC 9 se vyráběl od poloviny osmdesátých let jako stroj pro kratší tratě. Podle verze přepravoval pro 80 až 135 cestujících. Prodloužené verze přepravily od 130 do 170 cestujících.
Poté, co firmu Douglas převzal letecký výrobce McDonnell, rozvíjel typ DC-9. Na počátku osmdesátých let přišel s novou generací, kterou od roku 1983 označuje MD-80. Zkrácená verze nese typové označení MD-87. Výroba řady 80 skončila v roce 1999. Hlavními odběrateli byly American Airlines a Delta, které stroj používají na místních méně obsazených linkách v USA.
Další verzí byl MD-90 z roku 1993 pro sto padesát a až sto sedmdesát cestujících. Poté, co se společnost McDonnell spojila s Boeingem, byla výroba ukončena, aby nekonkurovala typu Boeing 737.
Poslední verzí byl značně zmodernizovaný MD-95 později přeznačený jako Boeing-717. Jeho výroba byla ukončena v roce 2006, aby se netříštil trh.
Jádrem její flotily jsou obstarožní stroje McDonell Dougals MD-80, jde o zmodernizovanou verzi letadla Douglas DC-9 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let.
Jádrem její flotily jsou obstarožní stroje McDonell Dougals MD-80, jde o zmodernizovanou verzi letadla Douglas DC-9 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let.
Výroba stroje, který tvoří 45 procent letadel společnosti byla ukončena v roce 1999.