Článek
Vedení plošiny podle Williamse nechalo alarm vypnout zhruba rok před neštěstím jako opatření proti falešným poplachům, které by zbytečně budily posádku uprostřed noci.
Podle listu by to nebyl ojedinělý případ obcházení bezpečnostních mechanismů. Redaktor Washington Postu prošel záznamy federálních úřadů, v nichž odhalil, že vedení plošiny opakovaně dostávalo pokuty za vypínání bezpečnostních systémů, které jim komplikovaly práci.
Včasné varování přitom mohlo posádku upozornit, že se v ropném vrtu začíná tvořit nebezpečná směs plynů, která by mohla hrozit explozí. Pracovníci plošiny by tak mohli provést opatření, kterými by bylo možné výbuchu zabránit.
Plošina byla ve špatném stavu
Bývalý příslušník námořnictva Williams, který si při výbuchu zachránil život skokem z hořící plošiny, podle Washington Postu také uvedl, že poplašné zařízení bylo jen jedním z řady mechanismů, které nefungovaly spolehlivě. Zmínil například počítače, které monitorovaly a ovládaly hloubení vrtu. Podle něj u nich často docházelo k "zamrznutí" operačního systému, přičemž tento problém nikdy nebyl vyřešen.
Zmínil také řadu dalších technických problémů, z nichž vyplývá, že plošina byla ve velmi špatném stavu. To koresponduje s výsledky auditu ze září roku 2009, který uvádí celkem 390 závad.
Těžební plošinu Deepwater Horizon vlastnila firma Transocean. Ropná společnost BP, která je z havárie obviňována, si ji pronajímala. Při výbuchu 20. dubna zemřelo 11 pracovníků. Do moře začala z poškozeného vrtu proudit ropa. Minulý týden se podařilo únik zastavit, když BP umístila na vrt těsnící kryt.