Hlavní obsah

Američané se učí, jak přežít válku

Novinky, Lenka Hloušková
WASHINGTON

Vláda USA oslovila hlavní sdělovací prostředky v zemi, aby jí pomohly spustit reklamní kampaň připravující Američany na válku s Irákem, konkrétně na možnost napadení ze strany nepřítele. Televizní a rozhlasové šoty i tištěné inzeráty mají obyvatele seznámit nejen s chemickými a biologickými zbraněmi, ale také předat cenné rady požárníků a lékařů.

Foto: archiv festivalu "Jeden svět"

Letošní ročník přinese témata jako korupce, problematika života seniorů a snímky s ekologickou a genderovou tematikou.

Článek

"Teroristé čekají na příležitost, až nás budou moci napadnout. Chtějí změnit naši zemi v bitevní pole. Každý občan proto musí být odpovědný, každý z nás hraje v procesu velmi důležitou roli," vyzval Američany Tom Ridge, ministr pro vnitřní bezpečnost.

Připrav si svůj záchranný balíček

Vláda k osvětové kampani vedle oslovení sdělovacích prostředků sama vydala řadu barevných brožur. Jejich jména jsou nade vše výmluvná, například: Jak vytvořit rodinný plán, Rozhodnutí zůstat, či odejít, Co udělat ve výškové budově, případně Vytvoř si svůj záchranný balíček či Co udělat ve vozidle. "Cílem kampaně je upozornit občany, že útok teroristů je možný, ale následná panika zcela zbytečná," vysvětluje dále Ridge.

Američané skoupili igelit a lepící pásky

Kampaň má nahradit nejednotné, často chaoticky vydávané pokyny vlády, na něž si stěžují především obchodníci. Například rada Bílého domu týkající se vytvoření ochranného krytu proti případnému chemickému a biologickému útoku z jednoho pokoje přímo v bytě nebo domě vedla v určitých místech k vykoupení igelitových plachet, lepících pásek a drobných trubiček.

Související témata:

Výběr článků

Načítám