Článek
Mezinárodní fotbalová federace (FIFA) uvedla, že rozhodnutí bylo přijato po „diskusích“ s hostitelem mistrovství světa Katarem, muslimským státem, který přísně omezuje konzumaci alkoholu.
Prodej alkoholu tak bude nově přesměrován pouze do fanouškovských zón, zatímco na stadionech ani v jejich okolí si už lidé pivo nekoupí. Přitom před prvním nedělním zápasem mezi Katarem a Ekvádorem již byly na stadionech postaveny desítky pivních stanů.
Pivo bude i nadále k dispozici ve VIP lóžích na stadionech, které prodává řídící orgán světového fotbalu, v hlavní fanouškovské zóně FIFA v Dauhá, v některých soukromých fanouškovských zónách a ve zhruba 35 hotelových a restauračních barech.
Česko posouvá vztahy s Katarem, Lipavský otevřel ambasádu
Pro toto překvapivé rozhodnutí FIFA neuvedla žádný důvod, uvádí agentura AFP. V pátek ráno však deník The Times informoval, že na představitele federace silně tlačila katarská královská rodina.
Klíčový sponzor Budweiser
Peprné na celé kauze je to, že FIFA má dlouhodobou sponzorskou smlouvu s výrobcem piva Budweiser, jehož vlastníkem je společnost Anheuser-Busch InBev.
„Organizátoři turnaje si váží pochopení a trvalé podpory společnosti AB InBev našemu společnému závazku zajistit během mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 stravování pro všechny,“ dodává se v prohlášení.
Na 29denní turnaj by mělo přijet více než milion fanoušků.