Článek
„Generál nevěří v mír. (Prezidentská Superdebata ČT, 8. 1. 2023). Volte mír. Volte Babiše,“ stojí na billboardu, který se objevil v Praze. Jeho zadavatelem je hnutí ANO 2011.
Jedná se tak o další z billboardů, který míří na Babišova protikandidáta Pavla. V tom předchozím jsou však místo míru a generála použita slova válka a voják.
„Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš,“ stojí na něm.
Kvůli těmto slovům čelil v posledních dnech Babiš kritice. Opakovaně proto uvedl, že billboardy upraví a slovo voják nahradí právě generálem.
„Neuvědomil jsem si to,“ řekl například v dopolední debatě na Blesku s tím, že si práce vojáků váží.
Podle Pavla ale změna slov na billboardech nepomůže. „Generál je stejně urážlivé. Války nezačínají generálové, ale politici,“ řekl k tomu v Blesku.
Novinky s dotazem na nové plakáty oslovily zástupce ANO, zůstal ale zatím bez odpovědi.
A já furt, kde jsem tu politickou kampaň postavenou na trvalém míru už viděl. Tehdy (1951) byla namířená proti Severo-antlantickému paktu, což je NATO. A dnes proti člověku, který v Nato zastával velmi vysokou pozici. Některý propagandistický postupy jsou prostě přes kopírák. pic.twitter.com/aqxKpJ8D4R
— Dárek pro Putina (@DarPutinovi) January 19, 2023
Mírový motiv není použit v kampani poprvé. V 50. letech mířil slogan „Za trvalý mír“ proti NATO.