Hlavní obsah

Nejdražší kampaň v eurovolbách měly Spolu a ANO

Nejvyšší náklady na kampaň pro volby do Evropského parlamentu měla koalice Spolu. Vložila do ní 37,6 milionu korun. Hnutí ANO přišla kampaň na 37,4 milionu korun. Plyne to z údajů, které ve středu zveřejnil Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí (ÚDHPSH).

Foto: Petr Horník, Novinky

Volby do Evropského parlamentu. Ilustrační fotografie

Článek

Starostové a osobnosti pro Evropu investovali do propagace 28,2 milionu, komunisté kandidující v koalici Stačilo! 23,7 milionu. Piráty kampaň vyšla na 16,9 milionu, SOCDEM 11,8 milionu. Přísaha s Motoristy dala na eurovolby 10,5 milionu korun.

„Nejvyšší souhrnnou částku 7 513 947 Kč v přijatých peněžitých darech vykázali Starostové a osobnosti pro Evropu, následovalo Spolu a třetí bylo PRO Jindřicha Rajchla,“ uvedl úřad.

Z 30 kandidujících subjektů odevzdalo zprávu o kampani 29 uskupení, přičemž pět z nich vykázalo nulu.

„To naznačuje, že nevedly žádnou kampaň ve smyslu zákona, čili nevyužívaly propagaci obvykle podléhající úplatě ani jim nikdo neposkytl bezúplatné plnění,“ uvedla členka úřadu Aneta Pinková, která se evropskými volbami v rámci úřadu zabývala.

Celkové vykázané výdaje na volební kampaňPeněžité dary poskytnuté kandidujícímu subjektu
ANO37 419 129730 000
Spolu37 621 5734 051 258
Přísaha a Motoristé10 591 7992 965 907
Stačilo!23 719 848231 800
Starostové a osobnosti pro Evropu28 209 1527 513 947
Piráti16 972 934838 336
SPD a Trikolora9 760 1841 247 760
zdroj: ÚDHPSH

Zadlužili jsme vás a uděláme to i v krajích, hlásá „Babiš“. ODS se zalíbila antikampaň

Krajské volby

Výběr článků

Načítám