Článek
„Celkově dopadly nejhůře hnutí ANO 2011, koalice ODS a KDU-ČSL s podporou Soukromníků v Karlovarském kraji a Svoboda a přímá demokracie,” uvádí se v hodnocení.
Strany podle TI obecně poskytly velmi vágní informace o plánovaných rozpočtech na kampaň. Neinformovaly o profilech na sociálních sítích. Zakrývaly také vztahy k mediálním a PR agenturám. „Dokonce i tak jednoduchá věc, jako je přehled vlastních předvolebních akcí, je pro mnohé problém,” stojí na webu organizace.
ČSSD zahájila kampaň, sází na červený svetr. Hamáček ukázal billboard a ztuhl mu úsměv
Mezi největší nešvary letos podle TI patřilo „manipulativní vedení kampaní”. Obhájci krajských pozic si podle organizace v řadě případů zaplatily PR agentury, aby v médiích publikovaly reklamní články, které zdánlivě informují o běžné krajské agendě.
Trend lajdáctví
„Pokud tuto práci následně jednoznačně podstrkují v kampani jako svou propagaci a propagaci strany, jde o privatizaci veřejné funkce,” uvedl k tomu ředitel TI David Ondráčka.
Hlavně, aby se dobře žilo lidem. Piráti zahájili další fázi kampaně
Organizace hodnotila kampaně celkem tří desítek uskupení, a to velkých stran i jejich krajských koalic a úspěšných regionálních uskupení. Trendem v transparentnosti kampaně se podle vedoucího projektu transparentnivolby.cz Ondřeje Cakla stalo „lajdáctví”.
„Dokonce i subjekty, které už mají vytvořeny nástroje zveřejňování informací o rozpočtu, donorech, personálním vedení kampaně nebo struktuře ekosystémů sociálních sítí, se nenamáhají je před krajskými volbami aplikovat, mnohé se nenamáhají ani s jejich vytvářením,“ zhodnotil Cakl.