Článek
„Jde o výrazné barvy, které získají pozornost a přitáhnou oči ke zprávě. V praxi je obvyklé asociovat kampaň, značku nebo produkt s jedinou barvou nebo barevnou kombinací. Důvodem je snazší rozpoznatelnost na první pohled. Pokud bude chtít Spolu pracovat současně s více barvami, obávám se, aby komunikaci příliš nerozmělnili,“ řekl Novinkám Pluhař.
Dosud ladila koalice Spolu své vizuály do tmavě modré, kterou však v letošní kampani hojně používá i hnutí ANO. Logo Spolu pak obsahovalo barvy ODS, „topky“ i lidovců, tedy modrou, fialovou a žlutou. Oranžová a zelená zatím ke Spolu nepatřily.
„Dovedu si představit, že nejtradičnější voliči budou trochu překvapeni, že se prosadily barvy mající historicky blíž spíš k Zeleným nebo SOCDEM. Barvy jsou ale v kampani jen jedním z prvků. Důležité bude provedení v praxi a také sdělení,“ zdůraznil Pluhař.

Předsedové ODS, TOP 09 a KDU-ČSL podepsali koaliční smlouvu pro podzimní sněmovní volby, 25. března 2025.
Strany Spolu podepsaly smlouvu. Vidí se jako volba pro lidi, kteří se bojí budoucnosti

Vizuály zaujaly i Horáka. „Je to trochu technoparty, to ano,“ poznamenal. „Stávající voliči Spolu s tím problém mít nebudou, ti, co se tak neúčastní debat na sociálních sítích ano. Ale pokud bude všude Petr Fiala, tak to bude srozumitelné,“ míní.
„Posun k lepšímu“
Nová kampaň se však Horákovi líbí. „Je mnohem lepší, než ta boomerská osmdesátková patlanina, co tam byla předtím, včetně toho děsného loga,“ poznamenal.
Pozastavil se však nad billboardy, které obsahují pouze text bez další grafiky. Voličům například sdělují: „Teď je čas stát na správné straně“.
Posted by Markéta Pekarová Adamová on Tuesday, March 25, 2025
„Co je diskutabilní, jsou čistě textové plakáty. Jsou graficky čisté, ale politický marketing je víc ‚Blesk‘ než ‚časopis Font‘. Z výzkumu je zřejmé, že když děláte reklamu třeba v Praze, lépe tam funguje vizuál, kde jsou Hradčany, mosty nebo věže… A platí to všude. Prostě lidé chtějí nějaký příběh a emoci a to předáte čistě textovou grafikou jen zcela výjimečně,“ dodal.
Předpokládá, že plakáty, které koalice Spolu představila, jsou jen úvodní fáze. „Takže proč ne - ve srovnání s tím, co bylo předtím, je to posun k lepšímu,“ dodal Horák.
Anketa
Podle Pluhaře jsou sdělení snahou nalákat zpět zklamané voliče a udělat z voleb referendum o směřování země. „Je to dobrý tah v tom, že zahraniční politiku se daří vládě srozumitelně ‚prodat‘ na rozdíl od domácí agendy. Otázka ale je, kolik váhajících voličů se podaří přesvědčit, že ANO směřování země změní,“ dodal.
Barevnou paletu kampaně doplní v digitálním prostředí ještě šedo-bílá. „Vybraná barevnost slouží jako vizuální vyjádření vitality, stability a současného přístupu. Společně tvoří moderní, pozitivní a sebevědomý vizuální jazyk, který bude koalici Spolu odlišovat,“ prohlásil ministr financí a místopředseda ODS Zbyněk Stanjura, který má kampaň na starosti.
Vizuály spolupřipravoval grafický designér Pavel Fuksa, který pracoval i pro bývalého amerického prezidenta Baracka Obamu.
Nová koaliční smlouva Spolu: Prioritou je teď armáda a bydlení
