Článek
Macinka bude lídrem v Jihomoravském kraji, kde zřejmě bude kandidovat premiér Petr Fiala (ODS). V Praze bude z prvního místa o voličské hlasy usilovat bývalý poslanec ODS Boris Šťastný, v Ostravě předseda mládežnické organizace Motoristů Generace Motor Matěj Gregor.
V dalších regionech povedou kandidátní listiny lídři představující přirozenou autoritu v oborech, kterým se věnují, až na dalších budou členové strany, přiblížil Macinka.
„Doznívající otazník je už jen v jižních Čechách, kde jsme před časem nabídli účast na naší kandidátní listině předsedovi Svobodných Liboru Vondráčkovi. Ale vzhledem k tomu, že Svobodní intenzivně vyjednávají o spolupráci s SPD, ztrácí pro nás jak na zajímavosti, tak i na důvěryhodnosti. Proto nakonec i jihočeský lídr bude osobnost z týmu Motoristů,“ uvedl Macinka.
Motoristé jsou na suchu. Na kampaň chtějí desítky milionů korun

Dodal, že tím se de facto uzavírá období, kdy bylo možné s nějakou menší stranou učinit dohodu o podpoře.
Přísaha a Svobodní nepřijatelní
Předseda Přísahy Robert Šlachta se podle něj o možnost spolupráce s Motoristy připravil sám zbytečně emocionálními výlevy v posledních týdnech, ale i tím, když vyšlo najevo, že Přísaha už měsíce vyjednává o spolupráci s komunisty.
„Tím se pro nás stal stejně nepřijatelným jako Svobodní, kteří vyjednávají s SPD, čímž dávají jasně najevo, že by jim nevadilo ani extrémní pojetí kampaně a politiky, jak naznačuje nový, agresivní styl (předsedy SPD) Tomia Okamury. Komu není rady, tomu zbývají chirurgové z dovozu anebo programové vystupování z NATO,“ odkázal na kampaň, kvůli které policie požádala Sněmovnu o vydání Okamury k trestnímu stíhání.
Lídry se chystají Motoristé představit postupně zhruba od poloviny dubna do začátku prázdnin. Podrobný program strana zveřejní na konferenci nejpozději v polovině května.
„Navazovat bude série besed s občany po celé republice, na nichž budeme náš program pečlivě vysvětlovat. Nepřekročitelných bude několik oblastí - přístup příští vlády k environmentálním politikám, přehodnocení systému emisních povolenek a odzelenění energetické koncepce České republiky, ale i návrat k maximální zodpovědnosti v přístupu k veřejným financím, aby po dlouhých šesti letech okamžitě skončilo bezuzdné zadlužování, které nyní bezprecedentně předvádí ministerstvo financí pod vedením Zbyňka Stanjury (ODS). Důležité pro nás budou také otázky národní obrany, školství a strukturálních změn ve zdravotnictví a sociální péči,“ vyjmenoval Macinka.
ANO kleslo, STAN posiluje, Motoristé mimo Sněmovnu, ukázal nový průzkum

Zločinný charakter Green Dealu
Vedle kritiky Green Dealu, na které postavili s nynějším europoslancem Filipem Turkem loňskou eurokampaň, chtějí Motoristé před sněmovními volbami nabídnout širší paletu témat.
„Zločinný charakter Green Dealu se nám slušně podařilo vysvětlit v kampani před eurovolbami, kdy okolo něj většina ostatních pouze kličkovala, nebo jej někteří dokonce obhajovali. Umíme být stejně přesvědčiví i v jiných tématech. Že je Green Deal zlo, jsme již voličům vysvětlili. Nyní nastává doba, kdy je potřeba stejně otevřeně hovořit i o jiných tématech a dalších nezbytných změnách v naší zemi,“ uvedl Macinka.
Strana chce vybrat na kampaň zákonem daný limit 90 milionů korun tak, aby byla velká a profesionální. Řada z potenciálních sponzorů kampaně Motoristů pozitivně reagovala zejména na rozhodnutí členské základny z poloviny ledna 2025 zúčastnit se voleb sebevědomě jako samostatný subjekt, uvedl.
K ostatním kandidujícím chtějí Motoristé přistupovat podle předsedy s cílem je porazit, nikoli ponížit. Motoristé jsou podle Macinky jedinou autentickou pravicovou stranou, která má do podzimních sněmovních voleb potenciál významně zasáhnout.
STAN na úrovni vlastizrady
„Některé konkurenční politické subjekty respektujeme, ale jiných si vyloženě nevážíme a považujeme je za nepřijatelné. Mám-li konkretizovat jasný ideový antipod Motoristů, je to jednoznačně hnutí STAN, které považujeme za extrémní zelený, progresivistický a fanaticky prounijní subjekt, jehož agresivní tlak například na zrušení české koruny a vstup do eurozóny, pokusy prosadit diskusi o vzdání se národního práva veta, ale i podpora a prosazení takzvaného migračního paktu považujeme za konání téměř na úrovni vlastizrady,“ uvedl.
Podle volebních modelů se nyní Motoristé pohybují kolem pětiprocentní hranice pro vstup do Sněmovny. Hlavní ambicí Motoristů je porazit vládní ODS, zaznělo na jejich sjezdu počátkem prosince. Sjezd tehdy také schválil 1415 žádostí o vstup do strany. Drtivá většina ze zájemců podle Macinky následně zaplatila členský příspěvek, čímž vstup formálně potvrdila. Nyní se členská základna dále rozrůstá stabilním tempem zhruba o 50 nových členů týdně, uvedl.
Babiš má problém. SPD ani Motoristé mu menšinovou vládu nepodrží, chtějí svoje ministerstva
