Článek
Vyplývá to z informací na webu ministerstva školství. MŠMT loni schválilo tzv. malou revizi rámcových vzdělávacích programů (RVP), ve které zdůraznilo informatiku a zároveň redukovalo některé části učiva. Školy mohly podle nových učebních plánů začít učit od září.
Povinně se jim budou muset přizpůsobit nejpozději od září 2023, na druhém stupni o rok později. Vláda ve svém prohlášení slíbila, že do konce roku 2023 dokončí i další úpravy učebních plánů a podpoří ve vzdělávání porozumění učivu před memorováním.
Experti předali Gazdíkovi návrh koncepce pro změnu výuky v ZŠ
„Součástí digitalizace je vybavení škol digitálními technologiemi. Školy, které již učí nebo začnou učit podle revidovaného kurikula od září 2022, obdržely k 30. květnu 2022 1,47 miliardy Kč na nákup pokročilých digitálních technologií. Školy, které plánují revizi školního vzdělávacího programu až od roku 2023, obdrží prostředky v příštím roce,“ uvedl školský resort.
Úřad připomněl, že už v období epidemie covidu-19 v roce 2020 dostaly školy 1,3 miliardy korun na mobilní digitální pomůcky pro distanční výuku. Do konce letošního června podle něj mají získat další půl miliardy. Cílem je podle úřadu snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání.
Výuku s důrazem na informatiku zahájilo od září 600 škol
Peníze z Národního plánu obnovy z fondu EU bude ČR rozdělovat do roku 2026. Plán vznikl jako nástroj ke zmírnění dopadů epidemie a znovunastartování ekonomiky s využitím evropských peněz z Nástroje pro oživení a odolnost EU v letech 2021 až 2027.
ČR by měla ve formě grantů získat zhruba 180 miliard korun. MŠMT má připadnout 23 miliard. Rozpočet resortu s penězi z EU činí letos zhruba 249,5 miliardy Kč, bez dotací z EU 236,7 miliardy.
Ministerstvo může dát na podporu vědy a vzdělávání 90 miliard korun z EU
Peníze z Národního plánu obnovy mají jít ve školství kromě digitalizace na modernizaci metod a obsahu učení, snížení nerovností ve vzdělávání, doučování a zdravotnický výzkum.
Doučování po online výuce se loni účastnilo 247 tisíc žáků
Ministerstvo v únoru uvedlo, že zhruba miliardu obdrží školy na doučování žáků po výpadku prezenční výuky při epidemii covidu-19 a dvě miliardy korun na podporu sociálně znevýhodněných žáků.
Dostavby kampusů VŠ
Další tři miliardy korun mají dostat vysoké školy na zavádění nových forem učení. Za přibližně 7,2 miliardy korun by se měly dostavět vysokoškolské budovy se zvláštní infrastrukturou.
Polovina zahraničních absolventů českých VŠ tu kvůli práci zůstává, zjistil průzkum
„Výzva bude vyhlášena na dostavbu kampusů Univerzity Karlovy Mephared 2 v Hradci Králové a Biocentrum na Albertově a na BioPharma Hub Masarykovy univerzity,“ sdělilo ministerstvo.
Pět miliard korun půjde na excelentní výzkum a vývoj ve zdravotnictví.