Článek
Podnikání je v podstatě jeden velký a neutuchající boj. Svého soupeře musíte nejdříve co nejlépe poznat, protože jedině tak budete schopni předvídat jeho jednání. Jakmile budete přesvědčení, že znáte jeho slabé místo, můžete zaútočit.
Velkou výhodu můžete získat tím, pokud zaútočíte na nejcitlivější místo konkurenčního subjektu nebo jeho produktů a seberete mu místo na trhu dřív, než se stačí vzpamatovat. Pokud se vám to povede, v žádném případě nesmíte usnout na vavřínech, ale musíte pozici své firmy dále posilovat. Jedině tím docílíte toho, že vaše pozice na trhu bude víceméně stabilní.
Mistrem aplikované obchodní strategie je Japonsko
Nadneseně by se dalo říci, že vzorem strategie by mohli být japonští samurajové, kteří se celý svůj život řídili nejrůznějšími kodexy. Podobní "samurajové" opustili ve 20. století své meče a vydali se z polí válečných na pole obchodní. Zde využívali svého umění a dokonalé znalosti strategie k tomu, aby porazili Američany, kteří byli do té doby v podnikání nedostižnými ikonami.
Dnes díky tomu patří japonský business mezi leadery světových trhů všech komodit, přestože po druhé světové válce leželo Japonsko prakticky v troskách. Značky jako Sony, Honda nebo Fujitsu zná dnes celý svět. Jak se jim to povedlo? Prostě dobrá strategie.